2x s-ata schijven in raid 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlaw36

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
hiephoi,
ik heb hier 2 HDD elk van 160Gb s-ata die ik in raid 0 wil hebben.Ik heb boekje van mijn mobo erbij gepakt maar ik kom niet verder dan de configuratie van raid op ja te zetten in het bios.
Als ik dan opstart begint ie te zeuren over boot cd en press any key.....volgens het boekje moet je gewoon een raid menuutje krijgen als je bij het opnieuw opstarten (op ctrl+l drukken,maar noppes).
Wie kan mij hier een duidelijk stappen plan over geven?
Ook staat er geschreven iets over INTEL RAID option rom ?!?!abacadabra..hocuspocus.

grtzzz jos

Als je die raidrom aanzet, krijg je te zien dat je een bepaalde toets moet indrukken om in de raidsetup te komen, en daar kun je de raid aanmaken.

Let wel, als er in raid0 een schijf niet meer werkt, ben je alles kwijt en is ook niet meer te herstellen.

Heb je voor Sata schijven in Raid niet een speciale controller nodig?
Welk mobo heb je?

Let wel, als er in raid0 een schijf niet meer werkt, ben je alles kwijt en is ook niet meer te herstellen.[/QUOTE]

euh....ja dat is mij bekend..ik doe verder niets dan downloaden en beetje internet dus heeft het wel zin eigenlijk?!?!

ik heb geen spaciale controller nodig heb n asus p4p800SE.

hmmmm was wat vergeten om te zetten in het bios...nu krijg ik het scherm voor het instellen van raid wel maar ja..dat zien we morgen dan wel weer.

vraag 1/2 opgelost

outlaw36 zei:
Let wel, als er in raid0 een schijf niet meer werkt, ben je alles kwijt en is ook niet meer te herstellen.

euh....ja dat is mij bekend..ik doe verder niets dan downloaden en beetje internet dus heeft het wel zin eigenlijk?!?!

ik heb geen spaciale controller nodig heb n asus p4p800SE.[/QUOTE]

Nee, dat heeft idd niet veel zin, maar wel leuk om te experimenteren.:evil:
Hou de flop met de raid drivers bij de hand, je zult alles opnieuw moeten installeren, met F6 bij het begin van de install.

Hou de flop met de raid drivers bij de hand, je zult alles opnieuw moeten installeren, met F6 bij het begin van de install.

okay dan...ik heb ff in de cd van het moederbord gesnuffeld,maar kom geen raid drivers tegen dus kan ook geen floppy maken.
By the way..ik denk dat ik er vanaf zie...teveel romp slomp.

grtzz jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan