2x SATA en 1 x IDE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limbo DFL

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Hoi,
Ik zit met een probleem. XP wil mijn IDE hdd (seagate 160) niet herkennen.
Situatie:
Standaard heb ik 2 x SATA (160 resp 250). Deze werken perfect nl c en d schijf. Op de c staat xp..
Nu wil ik dus een 3e schijf erbij zetten maar deze vindt xp niet.

In de bios staan de 2 SATA op third and fourth master. Hier verander ik niets aan.
Dan de IDE: het jumpertje gezet op primairy slave en in de bios is hij zichtbaar maar als ik dan windows opstart dan "vindt" deze hem wel eventjes maar vervolgens zie ik hem nergens terug. Start ik hem dan weer op naar de bios...dan is hij hier ook weer verdwenen.

Iemand een idee?
Op de ide staat verder niets meer. De DVD en DVDRW heb ik losgekoppeld.. Is iets voor later.. Eerts maar eens de schijf aan de praat krijgen.
Mochten jullie meer info willen dan hoor ik het wel.
thx
Eric

heb je al geprobeerd of hij het doet als je de ene sata eruit haalt en dan die andere erin zet?

Het lijkt mij niet dat de SATA een verbinding heeft met die IDE schijf.
Hoe zit het met het inrichten van die IDE schijf? Ben je al in schijfbeheer geweest en heb je de schijf daar "toegewezen" / partitie ingesteld / geformatteerd?

Het lijkt mij niet dat de SATA een verbinding heeft met die IDE schijf.
Hoe zit het met het inrichten van die IDE schijf? Ben je al in schijfbeheer geweest en heb je de schijf daar "toegewezen" / partitie ingesteld / geformatteerd?

Nee, dat kan niet niet want windows (schijfbeheer) ziet hem niet staan. Dus wel eerst in bios als primairy slave, dan xp opstarten.. deze "vindt" hem eventjes maar opeens weer verdwenen en nergens terug te vinden.. ook niet nieuwe hardware toevoegen of dergelijks... nada...

Kan ik hem niet via de bios formatteren?

De jumper staat natuurlijk goed?
Waarom overigens als slave?
Zijn de IDE controllers wel geïnstalleerd / wat zegt apparaatbeheer over die controllers?

De jumper staat natuurlijk goed?
Waarom overigens als slave?
Zijn de IDE controllers wel geïnstalleerd / wat zegt apparaatbeheer over die controllers?

Zal ik vanavond ook ff checken...
vraagje: Waarom staan de sata schijven als third and fourth?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan