2x Vista; Legitieme software-problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

IVENOKKID

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje, een legale versie van Windows Vista Home Basic gekocht,
ben er wel blij mee maar er kwamen al snel veel programma's op te staan die ik niet meer kon verwijderen en erg veel bestanden en games, mijn PC werd aardig traag, dus besloot ik hem te formatteren,
Ik heb de CD erin gedaan en Vista geïnstalleerd al denkende dat ergens tijdens de installatie iets zou staan of zou worden aangegeven hoe ik mijn C-schijf kon formatteren; Nee dus!

Ik geloof dat ik nu 2 besturings systemen heb, waardoor windows nu denkt dat ik een illegale versie van vista erop heb gezet, omdat ik de productcode al gebruikt heb, de allereerste keer dat ik viste heb geïnstalleerd!

-Hoe kan ik kijken of er werkelijk 2 besturingssystemen op mijn PC zijn geïnstalleerd?
-Hoe kan ik eventueel 1 van de 2 verwijderen?(of desnoods alle 2 om weer helemaal opnieuw te beginnen)

BVD IVENOKKID

hoi

heb je opgestart vanaf je cdrom van vista?
dus je opstart volgorde aan gepast in je bios?

je zou dan dus de mogelijkheid tot formateren moeten krijgen

hoi

heb je opgestart vanaf je cdrom van vista?
dus je opstart volgorde aan gepast in je bios?

je zou dan dus de mogelijkheid tot formateren moeten krijgen

Nee sorry dat ben ik vergeten te melden,
Ik heb eerst de CD gewoon geïnstalleerd toen ik aan het computeren was zegmaar!
En toen vond ik dat een beetje raar, toen kwam ik met het idee dat er nu 2 Vista's waren,
toen heb ik geprobeert te formatteren door idd wat je zegt via de bios eerst de CD te laten opstarten, en dat lukte ook alleen bij de setup gaf vista aan dat als ik vista opnieuw wilde installeren dan moest ik dat vanuit windows doen, ofzoiets :S

als er 2 staan dan zou je naar mijn weten bij het opstarten van je pc al een melding(keuze) moeten krijgen.

snuffel eens rond in je verkenner dan...

en ja formateren kost ff tijd maar wellicht de beste oplossing;)

ja ik denk ook dat het gemakkelijkste gewoon de c-partitie formateren is en dan opstarten met de vista installatie disk en dan terug gaan installeren (backup eerst wel je data die op de c-schijf stond) :thumb:

ps: als je een 2e installatie van vista zou hebben zou je inderdaad een dualboot moeten hebben denk ik maar als je 2x op de c-schijf installeerd dacht ik niet dat het mogenlijk was en dus denk ik dat je eerste installatie gewoon onder de c-schijf staat als "windows.old"

als er 2 staan dan zou je naar mijn weten bij het opstarten van je pc al een melding(keuze) moeten krijgen.

snuffel eens rond in je verkenner dan...

en ja formateren kost ff tijd maar wellicht de beste oplossing;)

Er staan geen 2 besturingssystemen op, ´k kwam door pure toeval in het menu waar je idd het besturingssysteem kunt kiezen dus als je er 2 hebt kun je dan uit 2 kiezen! bij mij stond er maar 1, dus dat is opgelost!
Maar ik kan niks formatteren :S

Bijlagen

• P1010812.jpg
    P1010812.jpg
    109,7 KB · Weergaven: 69
start je dan wel op vanaf je dvd-rom bij het opstarten?
dus niet wanneer windows dus al draait?

start je dan wel op vanaf je dvd-rom bij het opstarten?
dus niet wanneer windows dus al draait?

Jep (moest daarvoor me bios aanpassen),
zoals te zien op te bijlage, staat er dat ik het via windows moet doen en niet tijdens het opstarten, raar hè :)

wel ja, het is gewoon mogenlijk om de installatie uit te voeren wanneer vista al draait

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan