2x wifi 1x onbeveiligd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik heb nu draadloos netwerk thuis wat beveiligd is. nu wil
ik er een tweede achter hangen wat open is. ten eerste voor 2x nintendo ds welke niet kan werken met wpa beveiliging en ten tweede voor gasten/visite.

hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Zijn er ook routers die per kanaal te beveiligen zijn? of moet ik gewoon 2 routers gebruiken?

en hoe zorg ik er voor dat mensen die gebruik maken van de onbeveiligde wifi niet in mijn gedeelde mappen komen van mijn beveiligde netwerk?

graag jullie adviezen.

alvast bedankt.

gr.
Nossie

De tweede geef je dan toch gewoon wep? Dat kan wel met de DS

Er zijn een redelijk aantal routers op de markt die een zogenaamd "guest network" ondersteunen. Indien je oude router ondersteund wordt door openwrt en twee antennes heeft, is het misschien ook mogelijk. Een tweede router is ook mogelijk, maar dat is wel iets moelijker te configureren, en is minder veilig dan een router met guest ondersteuning

Als je huidige router Multi-SSID ondersteund, kan je dit instellen via de browser van je computer. Er wordt dan een tweede netwerk gecre�erd met verschillende wachtwoorden.

De Engenius ESR-9850 router ondersteunt multi SSID. Daarnaast kan je met de ESR-9850 je SSID verbergen, waardoor je ervoor kan zorgen, dat nadat de nintendo DS'en verbinding hebben gemaakt, het netwerk onzichtbaar wordt.

Dank voor jullie reacties,

IK heb een conceptronic router, volgens mij ondersteund deze geen 2e of guest SSID.

Ja ik ga zeker wel WEP beveiliging gebruiken op het 2e netwerk. De DS ondersteunt dit inderdaad.
Alvast bedankt voor jullie tips

gr.
Nossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan