2x windows xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

zandokan

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2004
Hallo mensen,

Ik heb gisteren een 2de harde schijf erbij gedaan en daarop xp pro geinstalleerd. Alles ging prima, maar met opstarten krijg ik geen scherm waaruit ik kan kiezen tussen welke windows xp ik wil opstarten. Ik heb dus op alle twee de harde schijven windows xp pro staan. De ene nieuwe harde schijf wil ik gebruiken voor games en video bewerking de andere voor het surfen en downloaden en gebruik van programma's. Maar het probleem is dus dat elke keer als ik opstart automatisch de nieuwe schijf wordt opgestart. De eerste schijf waarop ik al een tijdje werk wil niet meer opstarten. Als de tweede , de nieuwe, schijf opstart heb ik wel via deze schijf toegang tot de mappen die staan op de eerste schijf. Ik heb toen de nieuwe schijf eruit gegooid, omdat ik verder wil met de schijf waar al mijn werk op staat. Maar dan krijg ik een foutmelding, iets van hardware configuratie probleem. Dat zou dus kunnen kloppen met al dat aan- en afsluiten van harde schijven.

Ik hoop dat het nog te volgen is allemaal, want nu komt de vraag. Is het wel mogelijk om 2 de zelfde besturingssystemen te draaien en zoja hoe krijg ik het voor elkaar om makkelijk te kunnen switchen tussen de een en de ander.
Hoe kan ik de eerste schijf, dus niet de nieuwe, weer laten opstarten, in computeerbeheer staat dat bij nieuwe schijf(opstarten) en bij de eerste(system).

Ik hoop op wat reacties.

Dit moet mogelijk zijn.. je moet hiervoor je boot.ini aanpassen, maar welke regel(s) daar dan bij moeten weet ik niet.. :o

Misschien een andere forummer? :thumb:

hah het is toch gelukt. Ik ben via een link terechtgekomen bij een site die haarfijn uitlegt wat te doen bij foutmeldingen tijdens booten. Nou even uitgeprint en pc rebooten vanaf XP CD-Rom. Met de uitleg erbij wat precies te doen was het een peuleschil. Het zat hem dus toch allemaal aan die boot.ini instellingen. Ik kan nu met opstarten kiezen uit 2 xp schijven.

Ik heb een bijlage bijgevoegd voor de mensen die een keer dezelfde problemen ondervinden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan