2x windows xp???

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommyboy8

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Berichten
125
ik heb dus 2x xp (home en pro) op mijn pc staan, ma ik wil die proffesional eraf krijgen want nu moet kik altij kieze me da opstarte en dak per ongeluk ff weg ben dan start die automatisch op windows pro en da wil ik ni, hoe verwijder ik da???
 
Dat kan via je boot.ini in msconfig.

Misschien dat je daar je toetsenbord ook kunt uitschakelen want die doet het ook niet goed.
Of ben je soms te moe om te typen, en we konden vannacht nog wel een uur langer slapen.;)
 
Geplaatst door puppie


Misschien dat je daar je toetsenbord ook kunt uitschakelen want die doet het ook niet goed.
Of ben je soms te moe om te typen, en we konden vannacht nog wel een uur langer slapen.;)



:p :p :p :p :thumb:
 
Wat je ook zou kunnen doen:
-> Rechtermuisklik op het icoon "Deze computer"
(staat waarschijnlijk op je bureaublad)

-> Klik in het menuutje op Eigenschappen
-> Klik op tabblad:Geavanceerd
-> Klik bij "op..en" op de knop:Instellingen
-> Bij standaardbesturingssysteem kun je kiezen welk besturingssysteem als eerste wilt starten.
-> Als je de juiste hebt geslecteerd klik je op ok

Hierdoor word de boot.ini aangepast
(dus net zoiets als Puppie al zei)
 
Geplaatst door JKoelman
Wat je ook zou kunnen doen:
-> Rechtermuisklik op het icoon "Deze computer"
(staat waarschijnlijk op je bureaublad)

-> Klik in het menuutje op Eigenschappen
-> Klik op tabblad:Geavanceerd
-> Klik bij "op..en" op de knop:Instellingen
-> Bij standaardbesturingssysteem kun je kiezen welk besturingssysteem als eerste wilt starten.
-> Als je de juiste hebt geslecteerd klik je op ok

Hierdoor word de boot.ini aangepast
(dus net zoiets als Puppie al zei)


als ik met de rechtermuisknop bij deze computer klik, en dan op geavanceerd klik, dan staan er twee dingeskes die ik NORMAAL kan aanklikke ma da is grijs en gaat dan ni é....
 
Dus dit staat er bij jouw niet.
(dit is bij XP Pro)
XP1.jpg

XP2.jpg
 
nope, want ik gebruik alleen windows Xp home edition é, ma zoals jij mij nu voorstelt,dan staat da er nog steeds op é, kan ik da ni VOLLEDIG verwijderen? want die windows Xp proffesional heb ik er per ongeluk opgezet..
 
Ale= is een biersoort.

Maar goed ik zie dat je belg bent dus zal ik mijn hand eens over mijn ha... strijken.

start-uitvoeren type hier msconfig en geef een enter.
Ga nu naar boot.ini en haal daar de xp pro regel weg.

Daarna kun je gewoon xp pro verwijderen.

O ja en probeer eens alle toetsen van je toetsenbord te gebruiken als je iets typt.
Dit leest iets makkelijker voor die domme hollanders.
 
sorry voor mijn woordenschat, ik ben dan ook maar een "domme" belg he:D nee even serieus terug nu. ik heb bij die msconfig xp home edition als standaard ingesteld dus dat probleem is al opgelost, windows xp pro verwijderd, weeral een probleem minder:) , alleen heb ik die vervelende regeltjes als ik moet kiezen tussen xp pro of home.... krijg ik die niet weg of wat?

mvg tommy
 
In de boot.ini heb je de xp pro weggehaald.
ga dan op de overgebleven regel staan en klik op als standaard instellen.
 
nee, in de boot.ini heb ik niks kunne verwijderen, alleen home edition op standaard kunnen zetten, ik heb xp pro op mijn d:\ schijf verwijderd. In die boot.ini kan ik dat niet verwijderen. hoe doe je dat dan?
 
in de boot.ini staat een boot.loader die moet je even aanpassen.
Daar moet de verwijzing naar xp pro verwijderd worden.
 
ja dat weet ik ook wel, maar ik krijg dat niet verwijderd, niet met de rechtermuisknop en ook niet met de delete knop...
 
En staat op de c: geen boot.ini
(verborgen bestand)

even openen en lijkt me dat je 'm dan wel kunt aanpassen
 
Via start->configuratiescherm->naar ‘systeem’
Geavanceerd
Opstart- en herstelinstellingen
Standaardbesturingssysteem : bewerken
Dan wordt het bestand boot.ini geopend in kladblok
Daar zou (met 1 XP-config) zoiets moeten staan :

[boot loader]

timeout=1

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn



Bij u staat er nog een tweede lijn in operating systems . Die laatste lijn moet dus weg.



Een tweede optie is het bestand c:\boot.ini rechtstreeks openen met kladblok nadat verborgen en systeembestanden toonbaar gemaakt werden en nadat bij boot.ini ‘alleen lezen’ afgevinkt is.
 
Ik zie bij het tabblad opstart-en herstelinstellingen:

lijst met besturingssystemen 1 sec weergeven
Bij mij staat dat op 30 seconden heeft dit te maken hoelang windows bij het opstarten in beeld blijft
en dus ook een kortere opstarttijd geeft.
 
Dit is vooral van belang als je een dual-boot hebt, de timeout laat de keuzes die je kan maken tussen de OS-sen die je hebt zoveel seconden zichtbaar.
Heb je geen dualboot maar slechts één OS, zet dat dan maar op 1 seconde, dan verlies je geen onnodige tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan