2x windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

lEEnE

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
28
Heb 1x windows xp op C schijf en 1x windows 2000 op d schijf (die het ook nog niet doet) op mijn pc staan. Bij het opstarten krijg ik de vraag welke te starten etc. vervelend dus. Wil graag windows 2000 totaal verwijderen maar wel op de juiste manier zodat hij ook uit het register etc. weg is. Heeft iemand hier ervaring mee.

Zat net even te kijken in systeem (via configuratiescherm) geavanceerd. Kan hier bij omgevingsvariabele wel wat verwijderen maar ik heb er geen ervaring mee.
 
Wat je moet doen is het volgende: Rechtsklik op Deze Computer, kies Eigenschappen, kies tabblad Geavanceerd, klik Instellingen in paragraaf Opstart- en herstelinstellingen, klik de knop Bewerken. Kladblok opent dan met het Opstart menu van je pc.

Er zal bij jou iets staan als onderstaande:

[boot loader]
timeout=8
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows 2000 Professional"
Haal de hele regel met Microsoft Windows 2000 Professional weg.

Eventueel zet je de timeout regel als volgt:
timeout=0
Dan wordt XP direct geladen, dus komt het opstartmenu niet meer in beeld.

Klik op Bestand -> Opslaan, en sluit daarna Kladblok.

Klik verder zo vaak Ok als nodig is om terug te komen in je Bureaublad.
Herstart je pc om het resultaat te zien.

PS: Je hoeft in de registry verder geen aanpassingen te doen: De geïnstalleerde Windows XP en Windows 2000 hebben hun eigen registries.

Staan er verder geen nuttige bestanden meer in de Windows 2000 map (dus in de map D:\Windows), dan kan je die map daarna eventueel verwijderen.


Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt

Het is gelukt om tijdens het opstarten geen last meer te hebben van Windows 2000 met behulp van deze optie.

Bedankt :thumb: en wat mij betreft mag deze gesloten worden.

lEEnE
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan