2x XP en een Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb twee computers met xp pro in een netwerkje via een Router Netgear Prosafe Firewall/Printerserver

Beide computers zitten perfect op internet maar zien elkaar niet. De wizzard netwerk instellen gedraaid conform de regels maar de computers zien elkaar niet en waar het eigenlijk omgaat is dat de printer niet gedeeld kan worden. De andere computer (zonder printer) vindt de printer niet. Weet iemand een truuc om een en ander te checken of weet iemand wat er mogelijk fout is? De printer zit op een usb aansluiting en ooit heeft het gewerkt. Als ik de parallel aansluiting op de router gebruik lukt het ook al niet de printer te vinden.

Grt

elbert kok

Kun je elkaar pingen?

Interne firewalls uitstaan in XP?

Start, uitvoeren en dan cmd intypen en op OK drukken.

Als je de ipadressen niet meer weet kun je eerst ipconfig /all doen en als je de ipadressen weer weet kun je middels ping ipadres kijken of de ander reageert

Als de pc elkaar niet zien zal hij ook de printer niet kunnen zien.

De printer zit aangesloten met een usb op een pc , het is dus geen netwerk printer.

Zorg dat je eerst een netwerkje krijg, start gewoon opnieuw met de wizard netwerk op de pc waar ook de printer op staat tijdens het maken van een netwerk krijg je de optie om een floppy aan te maken deze stop je daarna in de andere pc , maak de werkgroep hetzelfde bvb mshome.

Als je netwerk werkt moet je bij de andere pc op printers klikken en naar een printer laten zoeken die op de andere pc staat.

groetjes speedtouch

speedtouch

Dat heb ik natuurlijk allemaal al geprobeerd, voorheen had ik ook geen problemen. Alleen met die printer zoeken op de client zalk maar zeggen, daar vul ik de printernaam in van de printercomputer zoals die daar aangegeven wordt maar dan is het toch een ongeldige printernaam en gaat het feest niet door.

grt

elbert kok

Geplaatst door m@rio
Start, uitvoeren en dan cmd intypen en op OK drukken.

Als je de ipadressen niet meer weet kun je eerst ipconfig /all doen en als je de ipadressen weer weet kun je middels ping ipadres kijken of de ander reageert

Mario dat pingen lukt op beide computers zie bijlage

Bijlagen

• ping.jpg
    ping.jpg
    66,1 KB · Weergaven: 44
Printer gedeelt?

Ga dan naar start, uitvoeren en typ in \\ipadres van de pc waar de printer aanhangt bijv:

\\192.168.0.2 (of \\pcnaam)

mario

heb ik gedaan ook voor de client maar daar krijg ik geen reactie op

Bijlagen

• ping2.jpg
    ping2.jpg
    20,7 KB · Weergaven: 32
Ik zie op dat plaatje een gedeelde printer staan. Als je daar op dubbelklikt wat gebeurt er dan?

mario

Dan krijg ik de wachtrij window van die printer

En dat doe je op de pc waar de printer niet aanhangt?

Als je het kan zien is de printer in de meeste gevallen ook geinstalleerd. Kijk eens bij je printers

Die andere computer waar de printer niet aanhangt vindt die printer nu juist niet Ook niet als ik Printer3 invul zoals aangegeven.

mario het is gelukt nu

Ik heb bij printer zoeken ingetypt \\192.168.0.2\Printer3

en toen kwam de suggestie van de juiste benaming en toen was alles ok thnx

elbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan