3,24gb RAM beschikbaar vmware ESXI

Status
Niet open voor verdere reacties.

leenvl

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2011
Ik heb op een oude computer waar ik vmware ESXI op wil zetten. Omdat Vmware 4gb aan geheugen vereist, heb ik er extra geheugen bij gezet. Hij ziet de 4gb ook gewoon in de bios, maar bij de installatie krijg ik de melding dat er maar 3,24gb RAM in zit en hij VMWARE niet kan installeren. Normaal zou je denken dat de CPU maar 32-bit is, maar deze kan wel 64-bit aan. Momenteel draait hier ook de 64-bit versie van windows Server op. Als ik hier in properties van Windows kijk, krijg ik staat er bij geheugen "4.00 gb (3.24gb usable)" zie afbeelding.

Maximaal geheugen staat al uitgevinkt (zie oplossing: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/653383-Probleem-met-W7-en-i7-970)

Ik heb een HP Compaq dc7600 Small Form Factor.
De processor is een Intel Pentium D CPU 3.00Ghz.

Iemand enig idee waar dit fout gaat?

Je doet niks, fout, maar kennelijk maak je gebruik van een onboard videokaart, welke dus geheugen gebruikt van je fysieke 4GB geheugen. 4GB is ook niet echt veel, als je met virtuele machines wil gaan werken en de "host computer" heeft ook voldoende geheugen nodig.

Hardware gereserveerd
Geheugen dat is gereserveerd voor gebruik door het BIOS en bepaalde stuurprogramma's voor andere randapparatuur

Ook in een 64bits OS gebeurt dat.

Voor wat betreft de melding in Windows hebben jullie gelijk. Echter als ik vmware wil installeren ziet hij ook maar 3,24gb. Toen ik 2gb in had zitten, zag hij gewoon de volledige 2gb.

Bordje heeft denkelijk ook geen "Virtualization" optie in de bios, gaat namelijk om het adresseren en als er 4GB in zit gaat het daar vanaf, bij 2GB zijn die adressen vrij.

In de bios staat een optie 'Intel Virtualization Technology' en deze staat ingeschakeld.

Werkt dan toch niet zo te zien wel grappig dat het bord het al heeft, andere virtualisatie server miss proberen?

Xenserver werkt wel. Echter ziet ook deze slechts 3,24gb geheugen. Lijkt op een hardware probleem, maar dat is een ander probleem.

Not, is gewoon de adressering wat ik al eerder aangaf, PAE staat ook aan? welke windows server is het eigenlijk.

Dat gaat er gerust bij mij in, maar zoals Crash al aangaf is 4gb niet erg veel. Dat andere topic was bedoelt om te weten hoe ik dit kan upgraden en tegen welke problemen ik dan aan kan lopen met mijn huidige systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan