3.5mm jack naar rood wit tulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolkil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
1e vraag kan ik dat zelf maken? op de volgende manier. het zijn oude oordopjes als ik het linker oordopje door wit vervang. en rechter oordopje door rood gaat dat werken.

2e vraag het geluid komt op een oude stereotoren. en komt in plaats van het cd deck kan dat? (dit is namelijk de enige input)

dat moet geen punt zijn....
de enige ingang die problemen geeft is een "oude" phono ingang (platenspeler voor de jonkies...;-)

succes

Rob

wat wil je op die din plug aansluiten dan ?

Ik begrijp dat je iets van oordopjes wilt aansluiten op een line-niveau in- of uitgang?
Dat gaat niet goed komen.

ik begrijp zegt mij al genoeg. ik ben weer niet duidelijk geweest. ik heb oordopjes. daar zit zo'n 3.5mm jack uiteinde aan die knip ik er af. en conect ik aan een rood witte tulp. dan krijg je dus zoiets.
HQM-240.jpg

Dus als ik goed begrijp, oordopjes met rood en witte plug?
Het maakt daarna niet uit waar je die 2 plugjes gaat aansluiten.
Ze gaan niet werken, en wellicht hebben ze nog een heel kortt leven.
Enkele mili sec.

Een line-niveau signaal is niet geschikt voor tere ordopjes, omdat de spanning, de frequentie en het vermogen heel anders zijn, dan de oordopjes willen hebben.

en zo'n apparaatje die puppie en bertus aan bevelen? kan dat wel werken?

het is btw zo'n aansluiting
images

alleen dan moet ie 1tje naar rechts dus niet op de phono maar op de cd input. ( dit is mijn grootste zorg)

Laatst bewerkt:
nee paul je begrijpt het niet.

vraagsteller wil gewoon een snoertje met 3,5 jack aan de ene kant en tulp aan de andere kant.
Dit geheel wil hij/zij maken van een snoertje waar normaal oordopjes aan zitten.
De oordopjes eraf en tulp eraan dat is alles.

ik begrijp zegt mij al genoeg. ik ben weer niet duidelijk geweest. ik heb oordopjes. daar zit zo'n 3.5mm jack uiteinde aan die knip ik er af. en conect ik aan een rood witte tulp. dan krijg je dus zoiets.
HQM-240.jpg
Dit is een tegenstrijdig verhaaltje. Foto klopt niet met de rood gemarkeerde tekst.

Als je idd de oordopjes afknipt en weggooit gaat het prima, dan heb je een verloop snoertje.
Als je de plug afknipt en aan de dopjes een rood-witte plug zet, gaan de dopjes niet werken.

Laatst bewerkt:
oke dan gaat mijn idee werken! het was alleen de bedoeling om de jack aansluiting van de oordopjes te gebruiken en de rest weg te gooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan