3.5mm Stereo plug to 2 RCA plugs

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamjostie

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Beste,
Ik heb gisteren mijn kabeltje binnen gehad om een stereoplug (oftewel zo'n plug die in je computer kan) te laten uitlopen in 2 rca plugs, deze kan je in je stereotoren doen. Dit deed ik zodat ik mijn stereo als aux kon gebruiken voor mijn computer. Echter wanneer ik hem aansloot en hem starte deed het geluid het perfect, maar begon mijn tft scherm te schudden (het beeld schudde) en er ontstonden vertikalen zwarte strepen die steeds naar beneden liepen. Nadat ik me stereotoren had unplugged en mijn dvi kabel aan beide kante had losgemaakt en weer had vastgemaakt werkte gelukkig mijn beeldscherm weer zoals hij het zou doen. Nou vroeg ik me af: Is dit schadelijk? zo nee, hoe kan ik voorkomen dat ik die strepen en het schudden van het beeld krijg? Ik had al gelezen ergens dat het komt omdat ik mijn boxen te dicht bij het scherm had staan. Als dit het geval is, weet iemand dan wat de gemiddelde afstand moet zijn tussen de boxen en het scherm?

Alvast bedankt voor de antwoorden,

Met vriendelijke groet,
Dwayne

Een TFT scherm is ongevoelig voor magnetisme, bijvoorbeeld van luidsprekers.... Alleen beeldbuis monitoren kunnen hier inderdaad niet tegen...

Hoelang is de kabel? Staan beide apparaten op hetzelfde stopcontact? Zo ja, keer dan, als experiment, één van de stekkers om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan