3 afhankelijke keuzelijsten

• Onderwerp starter Onderwerp starter HNak
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HNak

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Hallo,

Ik heb me de laatste tijd wat verdiept in Access. Ik zou nu graag een database willen gaan maken, om de gegevens makkelijk in te voeren wil ik dit gaan doen in een formulier. In dit formulier moet er op een bepaald moment 3 keuzelijsten komen (te weten: Leeftijdscategorie, Lesdag, Lestijd) Ik ben het forum al 2x heen en terug geweest om te zoeken, maar volgens mij zijn de meeste oplossingen om gegevens te zoeken. Ik wil het dus gaan gebruiken om in te voeren. Dus..

ik maak een keuze in box 1, die beperkt het aantal keuzes in box 2, ik maak een keuze in box 2 en de resterende mogelijkheden verschijnen in box 3

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd, en natuurlijk alvast bedankt voor jullie eventuele antwoorden.

groet,

Dennis

Hallo Charles,

Volgens de bijgevoegde link krijg ik het prima voor mekaar om 2 keuzelijsten te koppelen, echter moet de tweede lijst ook invloed hebben op de derde...... en dat lukt mij (nog) niet. Ik heb een voorbeeldje van hoe het ongeveer zou moeten. Dus keuzelijst 1 bepaald welke mogelijkheden er in lijst 2 komen en de keuze van lijst 2 bepaalt wat er in lijst 3 komt.

groet,

Dennis

Bijlagen

Hoe ziet je tabelstructuur er uit. In het voorbeeld wat je hebt gemaakt kan ik over je tabelstructuur niets opmaken. Eerst moet je tabelstructuur ingericht zijn alvorens je gaat stoeien met queries, formulieren en rapporten.

mvg
Charles

Hallo Charles,

Tabelstructuur is verder niet spannend, NAW gegevens en verder wat velden waarin de juiste contributie wordt weergegeven. Het gaat om het invoeren juist en zonder fouten te laten verlopen met name om de 3 gekoppelde keuzelijsten.

gr.

Dennis

Hallo Dennis

Het gaat er niet om of de tabelstructuur spannend is of niet, maar het is handig om te weten hoe die in elkaar steekt. Anders wordt het glazen bolwerk en daar begin ik niet aan.

Misschien is iemand anders wel bereid om je te adviseren met de sumiere informatie.

mvg
Charles

Hallo Charles,

Je zou dus eigenlijk een complete tabel willen om zo een completer beeld te krijgen?

gr.

Dennis

Een overzicht van de relatie's tussen de tabellen is voldoende, waarbij de inhoud van de tabellen compleet zichtbaar is. Zie voorbeeld.

Bijlagen

• Voorbeeld.JPG
    Voorbeeld.JPG
    44,7 KB · Weergaven: 162
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan