3 beeldschermen aan 1 videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtbweb

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2015
Hallo,

Ik heb op google/marktplaats al van alles opgezocht maar ik krijg het voor mezelf niet duidelijke wat nou wel en wat nou niet kan.

Ik heb nu een video kaart met vga s-video en dvi aansluiting. Hierop heb ik 2 schermen aangesloten en dit werkt super goed.

Nu zou ik graag een 3e scherm erbij willen (ik bedoel dus uitbreiden en niet klonen of dupliceren).

Gamen doe ik niet op de computer, het is enkel voor programmeren, webdesign en internetten.

Nu ben ik dus opzoek naar een geschikte videokaart die dit ondersteunt want mijn moederboard heeft maar 1 videokaart slot.

Kortom het hoeft dus niet een kaart van 500 euro te zijn die supermooi beeld geeft met games, het moet gewoon werken.

Ik hoop dat iemand een mooie oplossing weet onder de 50 euro.

gr

rik ten brinke

Welkom bij helpmij.nl

Kijk eens naar deze discussie bij helpmij.nl
Die kan jou misschien wel helpen.

rtbweb, die 340 kan dat niet.
Echter moeten we ook even kijken naar wat u al heeft en wat er nog in de pc kan. (hoeveel slots, is 2 GPU's mogelijk etc.)

Als u onboard graphics heeft (dat wil zeggen aansluitingen op het moederbord) dan kunt u ook die gebruiken (in combinatie met de grafische kaart) om 3 schermen te krijgen.
Uw beste optie op een laag budget zal waarschijnlijk een AMD kaart worden van een wat oudere serie (bijv. een 5850 op marktplaats). Die hebben "eyefinity", wat 3 schermen aankan :).

Het gaat namelijk in veel gevallen niet om de kracht van de GPU (in ieder geval als het om gamen gaat) maar om het aantal maximale actieve outputs die een kaart aankan. Bij een 340 van NVIDIA is dat dus 2. Maar als u dus onboard heeft + nvidia dan kunt u er al 4.

Let wel, niet alle applicaties werken dan op beide schermen (vooral 3d applicaties (zoals games)) (die zullen dan naar de NVIDIA kaart gaan omdat de NVIDIA drivers geinstalleerd staan)

ps: Bij het aanschaffen van een 5850 moet er wel een DP -> VGA adapter gekocht worden, die zijn zo'n 10-15 euro. Aangezien 1 van de DVI poorten gedeeld word met de hdmi poort (dat wil zeggen als je hdmi aansluit werkt 1 dvi niet, en als je 2 dvi aansluit doet de hdmi het dus niet).
De combinatie DP->vga (of gewoon een DP scherm) + 2 dvi werkter echter perfect (dat heb ik 2 jaar gedraaid toen de 5850 net nieuw was)

Laatst bewerkt:
Hallo mastermindzh,

Bedankt voor je zeer uitgebreide reactie,

Om te beginnen heeft mijn moederboard een onboard vga en hdmi aansluiting. Maar ik heb me laten vertellen dat deze wordt uitgeschakeld als je een externe video kaart installeert. Maar bij sommige moederboarden wel via het boot menu is aan te zetten maar bij die van mij niet.

Verder heb ik maar 1 slot voor een video kaart en nog 1 slot voor extra usb poort of iets dergelijks.

Dat niet alle aplicaties werken op 2 of 3 schermen weet ik inderdaad want op dit moment heb ik er 2.

Ik ga is even opzoek naar zon 5850 bedankt!

rtbweb, yep dan is een 5850 (of iets dergelijks) de enige oplossing :)

Vervelende moederborden ook af en toe :P

Haha sws zijn computers vervelend kwa bouw:P voor de rest kan ik er mee lezen en schrijven...

Ik zag trouwens ook wel wat moois op plugable.com Maar daar moet je usb3.0 voor hebben dat kent mijn computer niet...

Maar voor een volgende ga ik denk ik daarvoor. Staat op youtube wel een filmpje hoe ze op die manier 7 schermen aan een laptop hangen met 1 usb kabel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan