3 beeldschermen op 1 computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

eyebeekaii

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Hallo mensen,

Ik heb een vraag: Ik heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft en het moederbord heeft SLI. Nou gebruik ik het niet, en heb er een gewone ATI kaart in zitten, die dus verder nix met het SLI gebeuren te maken heeft, maar er zit dus wel nog een PCIe slot. Nou heb ik op die ene kaart 2 monitoren aangesloten, die werken als een uitgebreid buroblad. Nou wil ik er graag een derde op aansluiten, die ook gewoon het buroblad uitbreid.
Aangezien ik geen vrije poorten meer heb, lijkt het me logisch dat ik er een 2e videokaart bij moet zetten, en ik heb dus dat 2e PCIe slot, maar gaat dit zo werken ? de grote vraag is eigenlijk of windows die 2e videokaart en/of 3e monitor herkent, want ik gebruik UltraMon om de schermen aan te sturen, en volgens de website moet het programma tot 8 monitoren per pc aan kunnen, dus 3 zal geen probleem moeten zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee, of de mogelijkheid het te proberen ? ik heb best geld over om een extra videokaart en monitor aan te schaffen, maar dan moet ik wel zeker weten dat het werkt anders zit ik met de spullen waar ik nix aan heb.

Bij voorbaat dank !

Groetjes yori

Ik weet niet welke ATI-kaart je hebt, maar als jede Hydravision-software erbij kunt installeren, kun je meerderee Desktops beheren, maar met slechts twee monitoren.
De Desktops kunnen dan als het ware gestapeld worden, waarbij je gradaties van doorschijnendheid kunt instellen.
Op de FAQ-site van AMD/ATI wordt dat uitgelegd.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties :)

Nee dat is niet wat ik zoek...eigenlijk moet ik gewoon weten wat er gebeurd als ik een tweede ( evt andere ) videokaart in mijn we sli slit stop... of windows daar iets mee kan. als ik SLI wil gebruiken moet ik 2 dezelfde, maar sli is voor 2 kaarten 1 monitor, ik wil 3 monitoren op 2 kaarten. het heeft dus ook eigenlijk nix met sli te maken, allen met de 2 pcie sloten...

ik hoop dat iemand hier iets mee kan

Huh

sli is 2 PCIe sloten benutten.

kijk je koopt 2 videokaarten met 4 uitgangen in totaal ja hangt er 3 beeldschermen aan drivers instaleren en het werkt als het goed is. misschien een extra programmatje als je ze ook boven elkaar wil enzo.

maar het is zeker wel mogelijk. op lanparties zie je ook weleens 2 kaarten met 4 beeldschermen in een blok. dus.....

Dit is werkelijk mogelijk. Zo heb ik ook mn pc opgesteld gehad. alleen Ultramon kon niet overweg met mn 2 videokaarten. dus heb ik nu alleen de windows mogelijkheid gebruikt om 3 schermen te gebruiken, & een alternatief programma voor mn taakbalk.
In andere woorden: Ja het is goed mogelijk om er een 2e kaart in te zetten, maar bij voorkeur wel een zelfde kaart als je nu erin hebt zitten,(of koop 2 identieke):thumb:

@killer555:
SLI is een speciale optie die alleen NVidia kaarten hebben (voor zover ik weet zijn er nog geen anderen) er zit dan nog een aansluiting op de videokaart aaan de zijkant waarmee je deze kan linken aan de andere videokaart mbv zo een zelfde aansluiting.
Op de bijlage heb ik deze SLI aansluiting aangegeven.

Laatst bewerkt:
ja dat wist ik hoor maar ik wist niet dat het ook mogelijk was om gewoon zo 2 kaarten er in te stoppen hoef je moederbord dan ook geen sli te ondersteunen? trouwens alle moederborden waar 2 pcie sloten op zitten ondersteunene het. maar als ik het geod begrijp wil hij dus 2 kaarten afzonderlijk laten draaien en het zelfde weer late geven of 1 groot scherm. maar oke dat is dus allemaal ook mogelijk zonder SLI.

srry eye..... ik had het fout.:o :o :o

3 Beeldschermen op 1 laptop

Beste Mensen,

Ik heb laatst een nieuwe laptop gekocht en daar kunnen 2 extra beeldschermen op aangesloten kunnen worden. Nu heb ik dat gedaan maar bij beeldscherminstellingen detecteerd hij ze alledrie meer ik kan er maar 2 tegelijk gebruiken, bij de derde staat dan: verbinding met dit beeldscherm is verbroken.

Nu kan ik wel instellen dat op het derde beeldscherm wordt weergegeven maar dan is er niks meer op me laptopscherm of het 2e.

Kan ik nu Mijn beeldscherm op mijn 2e beeldscherm hoofdweergeven en links uitbreiden naar mijn laptop en rechts uitbreiden naar mijn andere beeldscherm? Hieronder aanvullende Specificaties:

Windows Seven Home Premium
NVidia Gforce 9300m GS 512 Mb (With Acer Easyport IV en vga en HDMI)
Pentium® Dual-Core CPU T4200 @ 2.00 GHz.

[smallIMG]http://i47.tinypic.com/1zdyr92.jpg[/smallIMG]

[smallIMG]http://i50.tinypic.com/bhd4yb.jpg[/smallIMG]

Mvgr, Elwin Verveer

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan