3 beelschermen aan Radeon HD 6950

Status
Niet open voor verdere reacties.

laptoppertje246

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2009
3 beeldschermen aan Radeon HD 6950

Beste forumleden,

Ik heb een probleempje. Ik had al een tijdje 2 beeldschermen aan de videokaart van mijn pc hangen. Scherm 1 via DVI. Scherm 2 via HDMI.

Nu heb ik een derde scherm aangeschaft die ik via de mini display port wilde aansluiten. Heb hiervoor een kabeltje van mini display port naar hdmi aangeschaft, maar krijg ze niet alle drie tegelijk werkend. De derde doet het alleen als ik 1 van de andere twee uitschakel. Krijg daarvan ook melding via het amd catalyst control center.

Het gaat alleen om beeld op het derde scherm, geluid hoeft niet per se.

Ligt het aan de instellingen of heb ik het verkeerde kabeltje?

Alvast dank voor uw reacties.

Mvg.
Laptoppertje

Laatst bewerkt:
En die DVI aan de DVI-d poort, de bovenste, eentje aan de HDMI en dan eentje aan de display wil ook niet?

Zo heb ik het nu en ik heb dan op maar 2 schermen beeld.
Tegelijk beeld op 3 schermen lukt nog niet.

Het is inderdaad een Sapphire.
Is het dan misschien mogelijk om het op een andere manier werkend te krijgen?

Ik denk dat je het verkeerde kabeltje hebt.....waarschijnlijk een passief.
Om eyefinity werkend te krijgen met een kaartje uit de Radeon 6000 (of eerder) serie,moet je een active minidisplayport naar hdmi adapter hebben........tenzij de videokaart een FLEX versie is,wat in jouw geval blijkbaar niet is.

Heb even gegoogeld. Bedoelt u een Mini DisplayPort-naar-HDMI-adapter met audio (Thunderbolt). zie afbeelding.
Bij deze adapters staat overal dat ze bedoelt zijn om een beeldscherm aan een mac te koppelen, maar dat gaat bij mij ook werken om op het derde scherm beeld te krijgen?

Bijlagen

• Mini DisplayPort-naar-HDMI-adapter met audio (Thunderbolt).png
    Mini DisplayPort-naar-HDMI-adapter met audio (Thunderbolt).png
    15,4 KB · Weergaven: 28
Bedankt voor de hulp.

Het is gelukt.:thumb:

Heb dit kabeltje aangeschaft, active, van mini display naar DVI.

van mini display naar DVI.PNG

Laatst bewerkt:
Heb ik zelf al een hele tijd op die manier.....maar dacht dat jij graag 1tje wou met HDMI.....:p

Dacht dat dat ook het handigst zou zijn.
Maar kon het kabeltje van de eBay link niet zo snel bij een Nederlandse (web)winkel vinden.
Kwam via de link van Lange Pier bij Sapphire terecht. Van dat merk kon ik alleen een kabeltje vinden naar DVI en deze was snel en eenvoudig te bestellen. Vandaar.
Het werkt in ieder geval. :)

Leuk!
'k Weet zeker dat je nu een heel andere gamebelevenis gaat hebben......:thumb:
Misschien ook een idee om AMD's Hydravision te installeren om je desktop in te delen???;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan