3 combo boxen als criteria voor query

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricw

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Beste allemaal,

Ik gebruik onderstaande tekst voor een query (voorbeeld):

WHERE (((City)=[Forms]![SearchForm]![City] Or IsNull([Forms]![SearchForm]![City])) AND ((Country)=[Forms]![SearchForm]![Country] Or (IsNull([Forms]![SearchForm]![Country]))));

waarbij de City en Country gekozen worden uit een combo box. Als je hier bij bij de City en/of Country niks invult krijg je alle velden als resultaat. Dit werkt prima, maar nu wil ik hetzelfde maar dan voor 3 variabelen.

En ik krijg dat niet voor elkaar, laat mijn logica mij hier in de steek?

Graag jullie reactie.

Je query zou er zo uit moeten zien:
Code:
WHERE (
(City=[Forms]![SearchForm]![City] Or IsNull([Forms]![SearchForm]![City])) 
AND (Country=[Forms]![SearchForm]![Country] Or (IsNull([Forms]![SearchForm]![Country])))
AND (Voorwaarde3=[Forms]![SearchForm]![Voorwaarde3] Or (IsNull([Forms]![SearchForm]![Voorwaarde3])))
)

Het gaat niet helemaal goed, ik probeer het uit te leggen:

Als ik bij alle drie de combo boxen een keus maak krijg ik als resultaat de records die alle drie de gekozen variabelen hebben (dus EN 1 EN 2 EN 3)

Maar als ik nu bij de derde variabele niets kies (en dus alle records wil zien die EN keuze 1 EN 2 bevatten en de derde mag alles zijn) dan zie ik als resultaat ook records waar iets anders staat de keuze van variabele 2. En dat moet dus niet.

Misschien heeft het te maken met het feit dat ik de WHERE heb vervangen door HAVING maar met WHERE kreeg ik een foutmelding over een missing operand.

Dus graag advies!

groet, patric

Het gaat niet helemaal goed, ik probeer het uit te leggen:

Als ik bij alle drie de combo boxen een keus maak krijg ik als resultaat de records die alle drie de gekozen variabelen hebben (dus EN 1 EN 2 EN 3)

Maar als ik nu bij de derde variabele niets kies (en dus alle records wil zien die EN keuze 1 EN 2 bevatten en de derde mag alles zijn) dan zie ik als resultaat ook records waar iets anders staat de keuze van variabele 2. En dat moet dus niet.

Misschien heeft het te maken met het feit dat ik de WHERE heb vervangen door HAVING maar met WHERE kreeg ik een foutmelding over een missing operand.

Dus graag advies!

groet, patric

Na een grondige check een tikfout gevonden (engels en nederlands door mekaar gebruikt:eek:), nu werkt het!

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan