3 de hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

hasalo

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2004
Berichten
5
hallo , ik heb een 3de hdd bijgeplaatst in een uitneembaar rack , mijn master schijf (c) is 6 gb mijn pc start op van een sata schijf 120 gb (d) als ik nu de 3de hdd aansluit ook ide jumpers van beide ide hdd op cable select geeft het in de bios aan , master 6 gb en als slave de nieuwe 160 gb tot hier alles ok maar bij het opstarten geeft mijn pc aan : kan windows niet starten wegens een schijfconfiguratieprobleem , verwijder ik het rack met de nieuwe hdd dan start hij wel op , heb al geprobeerd de nieuwe hdd op de secundaire ide kabel aan te sluiten alleen , cd en dvd rom weggelaten hierbij het zelfde probleem ps: ik moet de c hdd laten zitten want de opstartrecords staan hierop op c en d (sata) staat allebei windows xp pro ) ik zou van de sata schijf een 80 gig moeten kopieren naar de nieuwe voordat ik ze formateer en die van 6 gig weglaat ,

iemand de oplossing voor men probleem

thx
mvg
 
Welkom bij helpmij.

Iets klopt er in jou verhaal niet.

Je hebt het over een c van 6 Gig.
En je hebt het over een c en d =sata

Op c staan je opstart records? Op welke c.

Ineens is er ook een 80 gig schijf in beeld.

Ergens rammelt het maar waar.
Probeer eens te vertellen hoe het nu in elkaar zit.

opstarten vanaf
Welke schijf en hoe groot
Windows staat op
welke schijf en hoe groot
Wat is de verwisselbare schijf.
Is er een harddisk soms in partities verdeeld.
 
c: is 6 gig ( ide ) met windows op
d: is 120 gig (sata schijf) met windows op
vanaf d opstarten
verwisselbare schijf 160 gig ( ide )
geen enkele schijf is in partities verdeeld
 
de 80 gig zijn gegevens op de sata schijf ( d ) waarvan ik een backup wil maken op de nieuwe ide 160 gig schijf vooraleer ik de sata schijf ( d ) formateer en de 6 gig schijf ( c ) wil weglaten zodat ik enkel de sata schijf 120 gig wil installeren met windows op en de nieuwe 160 gig
( verwisselbare ) wil gebruiken om backup van gegevens op te zetten

als ik het voor mekaar krijg , hopelijk met jullie hulp


grtz
 
probleem opgelost !!

heb een extern usb behuizing aangeschaft , daar mijn nieuwe hdd ingeplaatst backup genomen , dan c shijf van 6 gig verwijderd en enkel sata schijf laten zitten , geformateerd en windows erop , nu is de sata schijf mijn c schijf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan