3 dvd branders met alledrie een mankement

Status
Niet open voor verdere reacties.

headlight

Banned
Lid geworden
27 mrt 2013
Berichten
472
ik heb 3 lite on sata dvd combo's

eentje geeft een hele hoge pieptoon als deze full speed draait
de 2 andere maken enorm lawaai.

bestaan er stille dvd branders? als ik bijv. een film kijk dan wil ik niet telkens die brander erboven uit horen.
en kan ik iets tegen dat gillend geval doen?
 
Ik heb hier nog een paar stille IDE branders liggen........:d

Nee zoveel geluid is niet de bedoeling.
Misschien dat je ze eens opent en probeert te achterhalen waar het geluid vandaan komt.
Komt het omdat de schijf ergens langs schuurt of een onderdeeltje de schijf raakt?
Ik heb dat eens gehad met een gewone cd speler die tikte. Een braampje weghalen en hij as in orde.
Het kan ook van het lager komen. Een klein druppeltje siliconen kan dan uitkomst bieden.

Ik mag hopen dat je zo verder komt.
 
Laatst bewerkt:
Heb je hem toen je hem open had ook weer aangesloten en laten draaien? Anders wordt het erg moeilijk om te bepalen waar het geluid vandaan komt.
 
nee ik heb hem los gehad maar kon niks vinden en heb hem weer dichtgedaan.
betreffende pc is een 24/7 draaiende dus kan m voorlopig niet uitzetten.

is er dan nog iets wat ik kan doen of moet ik ze vervangen?
 
Dat is een moeilijke.
Ik ben meer het klungelaar type. Zolang klungelen tot dat hij het doet. (of helemaal niet meer)
Je zou die andere drives aan een andere computer kunnen hangen om uit te proberen.

Van de andere kant, zo'n drive kost niet meer zoveel. http://azerty.nl/8-862/5-25-inch.html (mijn eerste kostte omgerekend zo'n 500€)
 
nieuwe branders was ook mijn idee, maar hoe weet ik wat een stille is?

ik wil een die minimaal net zo stil als een reguliere dvd speler is. want die pc dvd spelers die ik hier heb zo nu niet echt stil
 
Tja, dan zou ik hem bij een computerzaak in de buurt halen. Laat je daar informeren.
In principe moeten ze allemaal stil zijn. Jou ervaring is dus anders.
Bij de computerzaak in de buurt kun je vragen of ze hem ter plekke eens ergens kunnen inbouwen (die hebben altijd wel een systeem open liggen) en dat je even kunt luisteren.
Je kunt dan ook gemakkelijker afspraken maken over terugbrengen. Die kans is dan toch klein omdat je al in de zaak geluisterd hebt.

Zelf zou ik de herrieschopper er op een avond uit halen zonder het systeem uit te schakelen.
Eerst de sata kabel er uit dan de voeding. Heb ik al vaker gedaan zonder problemen. (Hier krijg ik waarschijnlijk commentaar op.)
Daarna in een ander systeem stoppen en klungelen.

Om wat dan ook te installeren moet de computer natuurlijk altijd uit.
 
alles zit er wel hotplug in, vervangen nie zon probleem.

ik zal dan maar nieuwe gaan zoeken bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan