3 frames onder elkaar?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rhye
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rhye

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Hallo,

Ik ben met een site bezig, waarbij ik het scherm wil onderverdelen in 3 delen, en wel boven elkaar. Bovenaan een header, in het midden het hoofdscherm en onderaan een pay-off. De header en de pay-off wisselen een enkele keer (heb ik eigenlijk maar 2 verschillende versies van), maar in het hoofdscherm wil ik kunnen wisselen tussen veel verschillende pagina's.

Hoe kan ik deze pagina, volgens jullie, het best opzetten?
Met 3 frames boven elkaar, of met een enkel iframe in het midden, of misschien op nog een andere manier.
Hoor ook graag de motivatie erbij.

Alvast bedankt,
Rhye

1 ding: Frames kunnen in deze tijd echt niet meer... ze werken voor geen drol, de zoekmachines kunnen er niet mee over weg en je zit je bezoekers in de weg omdat ze geen directe link zien naar de huidge pagina die ze zien.

Maar buiten dat:
  • Wat voor website is het? Proffessioneel... of persoonlijk?
    --- > Is het persoonlijk dan maakt de zoekmachine niet zoveel uit
  • Je zou 3 frames kunnen maken, de bovenste en onderste gewoon een vaste waarde geven (bijv. 100px per frame) en het middenstuk gewoon de rest geven.
  • Heb je toevallig beschikking over PHP ? Dan zou je het makkelijk kunnen includen.

Het gaat om een persoonlijke site, dus wat dat betreft is er niet echt een probleem. Ik ben al een beetje aan het proberen geweest met 3 frames onder elkaar. Het lukte me alleen niet om de 3 frames als 1 geheel te laten scrollen als de pagina niet op het scherm pastte. Afhankelijk van mijn instellingen kregen de frames of ieder een eigen scrollbalk of had ik helemaal geen scrollbalk. Is wat ik wil uberhaupt wel mogelijk of moet ik altijd kiezen tussen 2 bovenstaande opties? Heb trouwens geen beschikking over PHP.

Laatst bewerkt:
je kan niet alles (de hele pagina mee laten scrollen) dat is niet mogelijk met frames. Wel kan je alleen 1 frame een scrollbak geven en dat doe je door in je index.html bestand bij je middelste frame dit neer te zetten

SCROLLING="auto" , nu heb je een scrollbalk wanneer hij moet scrollenn en geen scrollbak wanneer het niet nodig is. Bij de andere twee (boven en onder) kan je SCROLLING="no" neerzetten, zodat die nooit een scrollbalk krijgen. :D

Elke pagina beginnen en eindigen met iframes op volle breedte en vaste hoogte met daarin header en pay-off?

Voordelen:
- je laadt meteen de juiste header en pay-off,
- header en pay-off scrollen mee,
- de verschillende headers en pay-offs zijn in 1x aan te passen,
- de navigatie werkt met losse pagina's.

Vr.Gr. Egel.

Rimsic zei:
je kan niet alles (de hele pagina mee laten scrollen) dat is niet mogelijk met frames.
Tenzij je deze drie frames opnieuw in een parent-hoofdframe verwerkt, lijkt me.
De drie subframes moet je dan geen vaste grootte geven, zodat deze zich aanpassen al naar gelang dat nodig is om de inhoud binnen het frame te laten passen.
Rimsic zei:
Wel kan je alleen 1 frame een scrollbak geven en dat doe je door in je index.html bestand bij je middelste frame dit neer te zetten

SCROLLING="auto" , nu heb je een scrollbalk wanneer hij moet scrollenn en geen scrollbak wanneer het niet nodig is. Bij de andere twee (boven en onder) kan je SCROLLING="no" neerzetten, zodat die nooit een scrollbalk krijgen. :D
scrolling=auto is de standaardwaarde, dus die hoef je alleen mee te geven wanneer je deze in een parent-element anders gedefinieerd hebt.

Allemaal bedankt voor jullie hulp.:thumb: Ik heb desondanks toch besloten de opbouw van de site wat te vereenvoudigen zodat ik het ook zonder frames of andere (voor mij) ingewikkelde oplossingen af kan.

groeten, Rhye :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan