3 Gb DDRII RAM 2 Channels

Status
Niet open voor verdere reacties.

AcerGuy

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo,

Ik heb al een aantal sites gevonden die maar half over deze kwestie gaan. Maar ik wil dus gaan uitbreiden naar 3 Gb ram geheugen. nou heb ik maar 2 sleuven :) dus dual channel zal niet gaan werken. Merk ik veel verschil in prestatie als ik gewoon voor de single channel ga (1x 2 Gb + 1x 1 Gb) ipv mijn huidige (2 x 1 Gb) configuratie?

Want ik heb wel ergens gelezen dat je ongeveer 4 % snelheid verliest. lijkt me verwaarloosbaar toch? ik draai momenteel ook op 32 bits OS en een upgrade naar 64 bits zit er niet in :)

Ook nog een ander vraagje:

Hoe zit het met die "latency" (timings) van je geheugen?? Kan iemand mij het verschil van 5-5-5-15 of bijv 6-6-6-12 ofzo uitleggen? en zou het uitmaken als ik een andere latency module neem dan ik er nu in heb zitten (dan vervang ik ze wel door 2 modules met dezelfde timings)???

alvast bedankt he!

Dual channel is leuk als je intensief gebruik maakt ervan, bijv door programma's zoals autocad ofzo. Prestatieverschil zul je amper merken.

Latency houdt in wat de vertraging is van het geheugen. Hoe lager de waarden hoe sneller het geheugen is. Dus lager is beter, al zul je daar als gewone gebruiker niet bar veel van merken.

Dus:

ik kan beter kijken naar 5-5-5-15, dan bijv 6-6-6-18? En dit verschil is wanneer merkbaar?

je kan idd beter naar 5-5-5-15 kijken. maar verschil zul je niet merken.

ik koop gewoon 2 modules van 6-6-6-18, maakt verder dus ook vrij weinig uit en een eigen headspreader ;) dus dat is allemaal in orde!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan