Ik zou graag periodiek verschillende overzichten uitdraaien van aangeleverde excel bestanden.
Ik heb 3 excel bestanden:
1) basis bestand met rekeningschema (bevat veld met rek.nr.)
2) inkooptransacties, (bevat veld met rek.nr.)
3) verkooptransacties, (bevat veld met rek.nr.)
het rekening.nr. is in het basisbestand met rekeningschema uniek. In de andere twee bestanden is dit niet uniek.
Ik heb middels koppelingbeheer de excelbestanden in access ingelezen, zodat ik iedere keer de excelbestanden kan updaten, vervolgens opnieuw inlezen in access.
Ondanks enkele avonden ploeteren, lukt het met niet om een query te maken, waarmee ik o.a. het volgende soort rapport kan genereren.
rek.nr. periode inkoop verkoop saldo
100 1 100 125 25
100 2 150 180 30
totaal 100 2(aantal) 250 305 55
200 1 etc
Is er iemand die mij op weg kan helpen ?
PS
het veld rek.nr. heet in excel niet overal exact hetzelfde en wordt uit een extern systeem gegenereerd, de celeigenschappen staan voor deze kolom op NUMERIEK
Ik heb 3 excel bestanden:
1) basis bestand met rekeningschema (bevat veld met rek.nr.)
2) inkooptransacties, (bevat veld met rek.nr.)
3) verkooptransacties, (bevat veld met rek.nr.)
het rekening.nr. is in het basisbestand met rekeningschema uniek. In de andere twee bestanden is dit niet uniek.
Ik heb middels koppelingbeheer de excelbestanden in access ingelezen, zodat ik iedere keer de excelbestanden kan updaten, vervolgens opnieuw inlezen in access.
Ondanks enkele avonden ploeteren, lukt het met niet om een query te maken, waarmee ik o.a. het volgende soort rapport kan genereren.
rek.nr. periode inkoop verkoop saldo
100 1 100 125 25
100 2 150 180 30
totaal 100 2(aantal) 250 305 55
200 1 etc
Is er iemand die mij op weg kan helpen ?
PS
het veld rek.nr. heet in excel niet overal exact hetzelfde en wordt uit een extern systeem gegenereerd, de celeigenschappen staan voor deze kolom op NUMERIEK