3 ide hdd s in 1 pc lukt dat

Status
Niet open voor verdere reacties.

groentje1

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2011
hallo ik ben maxim ik ken wel wat van computers mijn vraag is of je in een oudere pc die nog ide heeft 3 hdd s kan inbouwen

en wat je daarvoor nodig hebt

alvast bedangt

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Als er twee IDE-poorten op het moederbord zitten, kun je maximaal vier IDE schijven er aanhangen.

Als er nog 2 ide connectors zijn,is 't makkelijk..
Aan 1 van de 2 connectoren 2 schijven in master en slave settings instellen met behulp van de jumpers a d achterkant van de schijven.(degene aan't uiteinde van de kabel als master)
Aan de 2de connector 1 schijf als master aan't einde van de kabel......voor de snelste overdracht 80-pin ide kabels ipv 40-pins gebruiken.

ok dat weet ik maar ik zou tog graag mijn cdrom en dvd station behouden is er echt geen andere optie splitter ofzo

mag ik 2 hdd s slave master op ide 1
en
1 hdd slave . dvd station master op ide 2

aansluiten

ok thxxx

maar ik zou tog nog eens terug willen komen op mijn vraag kan ik meer dan 2 cdrom dvd en 2 hdd s aansluiten op een oude pc met maar 2 ide aansluitingen en geen sata

ok heel erg bedankt
ps je kan tog geen 2 hdd s als master zetten heeft dat geen problemen bij het booten

ps je kan tog geen 2 hdd s als master zetten heeft dat geen problemen bij het booten

Geeft geen problemen.....de schijf die als master ingesteld is aan de primaire controller(blauwe kleur,als ik me goed herinner) is in normale omstandigheden altijd je bootdrive......je mag alleen geen 2 schijven als master instellen aan dezelfde ide kabel....

sry voor de vragen maar met zo een kaart heb je dan ook 2 aansluitingen per ide slave en master of heb je dan 1 per ide

2.......je kan er een gewone ide kabel aanhangen......dat maakt 4 extra schijven:2 master en 2 slave.
Niet aan te raden voor optische drives,zoals cdrom/dvdrom en writers.......deze kunnen beter aan de ide connectoren van het moederbord gehangen worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan