• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3 ipv 1 selectievakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

epbkr

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
hallo,

ik heb een programma gemaakt, maar als ik nu een cel aanklik, selecteert de pc de 2 cellen daaronder ook. als ik met de pijltjestoetsen naar een cel ga krijg ik er wel 1. Ik kan wel gewoon tekst invoeren in de cellen.

Beste,

Een programma gemaakt? Bedoel je dan dat je in VBA iets hebt gemaakt, of bedoel je een Excelsheet?
Kun je het ontdoen van gevoelige info en dan uploaden? Je omschrijving is nogal vaag en vreemd.

Richard

Hallo Richard,
De omschrijving is waarschijnlijk onduidelijk omdat ik weinig weet van computers, ik ga proberen het probleem te verduidelijken. Ik heb een excelsheet gemaakt (geen gevoelige info maar ik heb geen idee hoe ik iets moet uploaden) voor mijn werk als leraar; je vult het aantal goede antwoorden voor een bep. toets in en er komen dan 2 resultaten uit: een score en een niveau.
Ergens tijdens de laatste stappen is er iets vreemds gebeurd wat ik niet meer weg krijg; als ik met de muis één cel aanklik, selecteert hij niet die ene cel maar ook de 2 cellen eronder. Ik kan er nog prima mee werken en als ik tekst invoer komt dat ook in de juiste cel, maar het is toch een oneffenheidje waar ik graag weer van af wil.

mvg,
Eric

Uploaden

Uploaden:

kies onder aan de pagina onder overige opties: beheer bijlagen.

Kies bij bladeren de lokatie waar het bestandje hebt opgeslagen

Kies daarna voor uploaden.

onder de 2e balk komt dan de tekst huidige bijlage (met jouw bestand).

sluit het venster met het kruisje.

onder overige opties is het bestand nu bijgevoegd (geupload)

vervolgens dient je de reactie (uiteraard) nog even te plaatsen.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

gelukt, dit is het.

Er zit een wachtwoord in het bestand. Die moet je nog even verwijderen.

In de betreffende cellen zit een cel verwijzing naar de gewijzigde cel.
Vandaar dat die 2 cellen worden aangepast bij het wijzigen van een cel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je hoeft geen gebruik te maken van aanhalingstekens voor getallen.
In plaats van de ALS-functie kan je beter gebruik maken van KIEZEN.

Voor cel J4 geen:
Code:
=ALS(J3<1;" ";ALS(J3<2;"26,5";ALS(J3<3;"29,4";ALS(J3<4;"31,3";ALS(J3<5;"32,8";ALS(J3<6;"34";ALS(J3<7;"35,1";ALS(J3<8;"36";ALS(J3<9;"36,9";ALS(J3<10;"37,7";ALS(J3<11;"38,5";ALS(J3<12;"39,3";ALS(J3<13;"40";ALS(J3<14;"40,8";ALS(J3<15;"41,5";ALS(J3<16;"42,3";ALS(J3<17;"43,1";ALS(J3<18;"44";ALS(J3<19;"44,9";ALS(J3<20;"46";ALS(J3<21;"47,1";ALS(J3<22;"48,4";ALS(J3<23;"50";ALS(J3<24;"52,1";ALS(J3<25;"55,1";ALS(J3<26;"61,4"))))))))))))))))))))))))))

Maar...
Code:
=ALS(J3<1;"";KIEZEN(J3;26,5;29,4;31,3;32,8;34;35,1;36;36,9;37,7;38,5;39,3;40;40,8;41,5;42,3;43,1;44;44,9;46;47,1;48,4;50;52,1;55,1;61,4))

Beter is nog om een lijstje te maken in een werkblad (hoeft niet op hetzelfde werkblad) waarin je een overzicht maakt de scores en de bijbehorende waardes. Stel dat voor een bepaalde score een andere waarde moet worden gebruikt, dan hoef je niet alle formules aan te passen maar verwijs je dus met een zoekfunctie naar de lijst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste epbkr ;)

Probeer het blad eens op normaal te plaatsen ipv pagina - indeling.
Via BEELD dan NORMAAL klikken.
Het probleem zou dan opgelost moeten zijn.

Wat ik ook zie dat je bij alle ALS-functies de waarden tussen " " plaatst, dit is niet nodig.
Nu kan je met deze waarden niet meer rekenen omdat het nu als tekst staat.

Groetjes Danny. :thumb:

ja, klopt, op normaal beeld heb ik er geen last van. Is er niet iets te bedenken waarmee ik het bestand toch op pagina-indeling kan opslaan en ook maar 1 cel selecteer?

Deze getallen lenen zich niet om mee te rekenen, dit zijn vaststaande waardes, maar de tip is wel nuttig voor een volgend werkblad.

mvg,
Eric

Beste epbkr ;)

ja, klopt, op normaal beeld heb ik er geen last van. Is er niet iets te bedenken waarmee ik het bestand toch op pagina-indeling kan opslaan en ook maar 1 cel selecteer?

mvg,
Eric

Dubbellik op een cel uit Rij 39 sluit af met Enter en probeer dan eens of het lukt.
Bij mij ging dit, maar vind dit heel toevallig. :confused:

Groetjes Danny. :thumb:

dat lukt bij mij ook idd, maar als ik de sheet daarna weer beveilig en opsla, pakt hij er weer 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan