3 korte beepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

halsangel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
754
Heey in mijn eerdere topic was mijn moederbord kapot, nu heb ik dus een nieuwe, en heb die aangesloten. En nu heb ik weer BEELD :D Maar jammer genoeg komt die nog niet verder dan de 'DETECTING IDE DRIVES'.
(De processor en geheugen zaten al op het moederbord, en heb er gewooon mn voeding, harde schijf en dvd speler op aangsloten die al in mn computer zaten).

Maarrrr hij geeft op het begin als ik hem opstart gewoon 1 beepje en dan komt die niet verder dan DETECTING IDE DRIVES. En als ik dan nog een keer op de powerknop druk geeft die 3 korte beepjes... Ik ben erachter gekomen dat er dan een geheugen fout is ofzo.. Maar wat kan ik hier tegen doen want ik heb ook al een aantal andere geheugen modules geprobeerd:(

Alvast bedankt:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens op te starten met alleen 1 geheugenreepje en 1 harde schijf.
p.s. is het nieuwe moederbord wel van hetzelfde merk en type?
 
Oke ik ga dat ff proberen,,

maar het is een A-Open moederbord met inetel celeron, en eerst had ik een ASUS P4PE2-X met Celeron.

Oke ik heb nu de DVD speler losgekoppeld, en nu gaat hij gewoon verder met opstarten, maar dan lijkt het of die windows laat,, maar dan begint die de hele tijd opnieuw op te starten en weer opnieuw windows te laden en dat de hele tijd opnieuw.
En als ik de DVD speler er weer in doet komt die weer niet verder dan DETECTING IDE DRIVES..

Want misschien moet ik mn computer opnieuw installeren??:) Maar dat gaat ook moeilijk zonder DVD speler :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je zal toch een fout heben gemaakt en dat windows niet laad is normaal,
je dien deze te herinstaleren helemaal.
maar kijk goed dat je de hardeschijf ook als master aansluit ook de jumper settings,
moeten goed staan.
 
Oke nou doet die het weer een beetje beter :p heb een IDE kabel uit een niet in gebruik cd speler gehaald..

Maaarrrr nu als ik windows wil opstarten of herinstalleren gaat die gewoon ineens uit. Dan laad die een paar dingen bij de installatie en dan komt er een zwart schermpje met links boven een blokje dat knippert en dan valt die uit OF reset.

Waar kan dit aan liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan