3 laptops aansluiten met een switch.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eragon58

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2011
Ik probeer met 3 laptops verbinding te krijgen via een switch.( TP-Link)
De switch is aangesloten op het modem (motorola van Ziggo) maar ik kom maar met 2 laptops op internet. De 3e krijgt de melding "beperkt internet of geen verbinding".
Alle kabels zijn goed, lampjes op de switch branden, maar welke laptop ik ook aansluit als 3e, die ******* het...:mad: Alle 3 de laptops hebben dezelfde instellingen.
Ik krijg er maar 2 online.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Tjah, een switch is afhankelijk van externe router om IP addressen uit te delen, als je maar twee addressen krijgt van ziggo, kun je ook maar twee computers online krijgen. Of heb je TP-link ROUTER?

Precies wat Wampier zegt. Is de het modem van ziggo ook een router? Met andere woorden, deelt hij IP adressen uit (DHCP)? Zo niet, dan nog een router kopen.

mochten de vorige 2 antwoorden niet helpen, kijk eens of laptop #3 wel op een andere ethernet poort kan. en zijn het dezelfde laptops?

Tja, daar vragen jullie wat....
Ik kan het modem niet bereiken dus weet ik niet meer te vertellen.
De helpdesk van Ziggo heeft ook al geholpen, maar kwamen er ook niet uit. Volgens die medewerker zat alles goed maar kreeg het verder ook niet aan de pruttel.
Ik snap er niets van.....:confused:

Maak het jezelf nou makkelijk en investeer 40 euro voor een routertje, ben je overal vanaf

Wat heb je van Ziggo als modem gekregen waarschijnlijk een Ubee maar welk type?

Ok dan, blijkt dat switch en een router die ik nog had allebei defect waren.
Heb nu een D link router en alles werkt perfect.
Bedankt voor jullie reacties! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan