3 pc in netwerk maar 2 pc te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellup18

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Berichten
14
Hallo,

Ik heb een probleem, want ik heb 3 pc in netwerk XP.
Heb een thuisnetwerk aangemaakt met de wizard router (LAN).
Alle computers delen en firewall xp staat goed.

Maar als ik naar werkgroep computers ga zoeken op
Computer A dan zie ik computer A+B+C ;
Computer B dan zie ik computer A+B ;
Computer C dan zie ik computer A+B+C .


Hoe kan ik op computer B ook Computer C zien?
Wan heb alles opnieuw gedaan en al uitgeprobeerd. Maar het wil niet lukken. En heb "cmd" ping + naam gedaan dat lukte verzen 4 ontvangen 4 verlies/mislukt 0

Hopelijk weten jullie dit probleem op te lossen.
Probeer het al één week:(

Met vriendelijke Groet,
 
Laatst bewerkt:
Iemand zei: subnet masker wel in de goeie groep dat ze mekaar kunnen zien?

Mijn atwoord erop: En hoe bedoel je dat?
Want het is toch raar dat computer A & C ze allemaal ziet, En B ziet alleen A & B.
 
Draai nogmaals de netwerkwizard op alle drie de compjes.

Kan ook zijn dat die B niet voldoende rechten krijgt om er op te komen, hoe is dat ingesteld?

Die netwerkmask wordt automagisch uitgedeeld door de DHCP server, denk ook niet dat het probleem daar zit, je kunt ze immers pingen.
 
Heb het weer eens opnieuw gedaan. Maar nog steeds niet. Want heb nog steeds hetzelfde.
Met rechten zit het wel goed volgens mij, want daar krijg ik geen melding van. Want hij toont hem gewoon niet:(
die computer.

Inngeval voor uw reactie.

Groet.
 
Hey,

Heb al paar keer geprobeerd om het netwerk opnieuw aan te leggen.
Maar het probleem bestaat nog steeds.
Printer heb ik op de server pc aangelsoten zodat de 3 computers wel kunnen printen.
Want hij stond op de pc die ik wel vind maar die andere pc dus niet.

Maar het gaat meer om de bestanden om te delen. En die staat gedeeld op die pc dus daar ligt het niet aan. Maar ik merkte gister wel nadat ik een paar keer opnieuw heb gedaan. Maar als ik naar werkgroep computers ga zoeken op
Computer A dan zie ik computer A+B+C ;
Computer B dan zie ik computer A+B ;
Computer C dan zie ik computer A+B

Hopelijk weten jullie iets.

Groet, hellup18
 
Hey,

Heb al paar keer geprobeerd om het netwerk opnieuw aan te leggen.
Maar het probleem bestaat nog steeds.
Printer heb ik op de server pc aangelsoten zodat de 3 computers wel kunnen printen.
Want hij stond op de pc die ik wel vind maar die andere pc dus niet.

Maar het gaat meer om de bestanden om te delen. En die staat gedeeld op die pc dus daar ligt het niet aan. Maar ik merkte gister wel nadat ik een paar keer opnieuw heb gedaan. Maar als ik naar werkgroep computers ga zoeken op
Computer A dan zie ik computer A+B+C ;
Computer B dan zie ik computer A+B ;
Computer C dan zie ik computer A+B

Hopelijk weten jullie iets.

Groet, hellup18

Als je op alle 3 de pc's xp draait zou dit gelukkig niet al te moeilijk moeten zijn.
Voordat je van het netwerk gebruik zult gaan maken (ik neem aan dat je geen domein draait) zullen al je pc's aan een aantal eisen moeten voldoen.

1.\ op elke pc dient een gebruikersnaam en wachtwoord aanwezig te zijn.
2.\ Op elke pc moet minimaal 1 map gedeeld zijn.
3.\ Bestands en printerdeling moet natuurlijk aan staan op elke pc.

Dit is de basis voor je netwerk.

Volgende opties zijn optioneel.
4.\ Firewall kun je bij wijze van test uitzetten, als je alle pc's kunt zien zet je hem weer aan.
5.\ verwijder Norton Firewall van je systeem (indien aanwezig). Ik heb al vaak gemerkt dat de norton suite de hele boel zodanig in de war schopt dat er niks meer mee aan te vangen is.
6.\ Handig is ook om elke pc in hetzelfde netwerkje te plaatsen.

Succes!

Mocht bovenstaande niet lukken. Je kunt je pc altijd proberen te pingen. Als je hem kunt pingen, open dan de verkenner. In de verkenner kun je vervolgens intypen: \\Computernaam\c$ om zo te kijken of je de lokale c schijf kunt benaderen op de pc. Het gebeurd helaas wel vaker dat een pc ontzichtbaar blijft.

Edit: typos
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Allemaal XP ja. Er zijn meerdere mappen gedeeld en ook printer staat gedeeld. Firewall uit/aan had geen effect. Norton staat hier niet op.
Alles staat in dezelfde werkgroep ook.

Dat pingen heb ik al een keer gedaan 4 verzonden, 4 ontvangen, verlies 0 mislukt 0.
Maar als ik dan dit invoer met C de pc naam kan hij hem niet openen. En dan zit ik nog wel op de pc die alles kan zien.
\\Computernaam\c$

Maar bedankt voor uw reactie.

MvG.
 
Hey,

Allemaal XP ja. Er zijn meerdere mappen gedeeld en ook printer staat gedeeld. Firewall uit/aan had geen effect. Norton staat hier niet op.
Alles staat in dezelfde werkgroep ook.

Dat pingen heb ik al een keer gedaan 4 verzonden, 4 ontvangen, verlies 0 mislukt 0.
Maar als ik dan dit invoer met C de pc naam kan hij hem niet openen. En dan zit ik nog wel op de pc die alles kan zien.
\\Computernaam\c$

Maar bedankt voor uw reactie.

MvG.

met \\computernaam\c$ in de verkenner is het natuurlijk wel de bedoeling dat je "computernaam" vervangt voor de naam van de computer die je wil benaderen ;) Dit had ik er even niet bijgezet. Excuus.

Tevens zie ik dat je alles hebt gedaan, maar heb je ook op elk account een wachtwoord gezet? Miischien word het hierdoor niet zochtbaar maar zeker wel benaderbaar.

Als laatste schiet me ineens te binnen dat je router zelf ook nog wel eens een firewall ingebakken kan hebben. Deze kun je ook eens uit proberen te schakelen. Mocht je neit weten hoe of meer vragen hebben, stel ze dan gerust. Vragen kost niets... Nou ja, alleen tijd ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Op elke pc staat een gebruikersnaam en wachtwoord al. Voor de veiligheid.
Maar dat geeft niet, dat dacht ik al te zien aan c vandaar;)

Ik weet niet die gegevens nu, maar ik zal morgen na kijken voor de fireall in de router of hij die heeft. Maar als ik naar werkgroep computers ga zoeken op:
Computer A dan zie ik computer A+B+C ;
Computer B dan zie ik computer A+B ;
Computer C dan zie ik computer A+B.

Waarom zou het dan aan die firewall liggen als de router er een heeft?

MvG. Hellup18
 
Hey,

Alles staat aan van v/d firewall op de router maar. Totzover ik adventure ben op pc gebied.
Kunnen deze het niet zijn. Want dat heb ik net ook getest.


MvG.
 
Tip, zet de DHCP server in de router uit, geef alle PC een vast ip adres, en zet bij de gateway het ip adres van de router en bij de dns adressen die van de ISP, en probeer het nogmaals.

Misschien wil het zo.

Staan er overigens geen rare dingen in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\lmhost.sam?
 
Waar ik zit nu wil liever niet dat ik de router dingen verander.
Maar ik heb alle pc ll
cmd => ipconfig /release & ipconfig /renew gedaan en helpt ook niet.:S

?Router reset? stekker uit de router halen, zou dat kunnen helpen?

MvG.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan