3 routers in een netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Okay ik ga hier niet uitkomen...

Ik heb de volgende situatie:

KPN Experia box -----> Sitecom wifi en ethernetrouter------>ICIDU 707534 wifi en ethernetrouter..

Ik wil dat alles als 1 wifi wordt gezien.. Dus niet pietjevoor, pietjeboven en pietjezolder maar gewoon ons netwerk heet PIETJE.

De eerste twee werken en geven verbinding. Die laatste kom ik met 192.168.1.1 nieteens in, kan dus ook niks instellen..

Hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?

sluit de routers eerst ieder voorzich aan op de pc(dus zonder gebruik van wifi of het thuis netwerk), zet op de sitecom en icidu de dhcp server uit en geef handmatig een ip voor de lan interface binnen de range van de experiabox. sluit vervolgens alle routers aan op de experiabox, gebruik van die twee routers de WAN aansluiting niet maar sluit deze aan middels LAN. Hierdoor moeten de drie routers in een netwerk werken.

Bijna compleet, royb3.
Wat nog ontbreekt is dat de topic-starter een roaming draadloos netwerk wil onder 1 netwerknaam.
Komt erop neer dat je op elke router de draadloze netwerknaam Pietje maakt met dezelfde netwerksleutel/netwerk'wachtwoord' en ook allemaal WPA2-PSK, maar ook dat je de kanaalnummers minstens 3 uit die van de andere router(s) zet.
Dus bijv.: Experiabox: Kanaal 2, Sitecom: Kanaal 5, ICIDU: Kanaal 8

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan