3 schermen aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

xslyte

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2012
Hallo, ik wil drie schermen gaan aan sluiten op mijn pc alleen kwamen daar een aantal problemen mee. Door wat onderzoek op google kwam ik er achter dat van de 3 schermen er minimaal een op displaypoort moet zitten en de andere 2 op DVI/VGA of HDMI kunnen zitten. Ik had geen display poort maar wel mini display poort, voor zover ik weet weinig verschil, en daar heb ik een adapter in gezet voor mini display naar DVI. Uiteindelijk heb ik dus: 2 schermen op DVI -> DVI en 1 scherm op Mini display -> DVI. zou moeten werken maar dat doet het alleen niet. Ik kan maar 2 schermen te gelijkertijd aan hebben en als ik mijn derde aan wil zetten moet ik er een uitzetten. Dus ben uiteindelijk naar mn AMD Catalyst center gegaan om daar verder te kijken naar de setting en daar heb ik precies het zelfde probleem. Tijdens het detecteren ziet hij wel 3 schermen maar kan er geen 3 aanzetten. Mijn videokaart kan 3 schermen aan en heeft de eyefinity setup branding. Tijdens de Eyefinity setup detecteert hij maar 2 schermen (omdat de ander nog niet aanstaat waarschijnlijk). Na veel googlen ben ik er nog steeds niet uit en hoop ik dus dat iemand hier mij kan helpen met uiteindelijk 3 schermen op mn pc te kunnen aansluiten. Alvast bedankt Marc Verbeek.

Welke videokaart heb je precies? Mogelijk dat je een actief verloopje moet gebruiken in plaats van de passieve die je nu hebt (vermoeden).

Laatst bewerkt door een moderator:
Okay, ontzettend bedankt. Nu maar kijken waar ik een active kan gaan halen voor een redelijke prijs. T.T
Is een converter van Mini display naar dvi goed of kan ik beter kijken naar een andere ( nu wil ik het gelijk wel goed doen :P)

Je hebt nog steeds niet verteld welke videokaart je hebt :rolleyes: Misschien speelt er wel iets anders he ;)

Nee, een actieve hoeft niet per se een externe voeding te hebben. Een actieve heeft een chip die het beeld omzet zodat het behapbaar is. Deze zit dus in het blokje ;)

Nee, een actieve hoeft niet per se een externe voeding te hebben. Een actieve heeft een chip die het beeld omzet zodat het behapbaar is. Deze zit dus in het blokje ;)

Okay, deze dan maar bestellen en proberen. Best wel balen van die andere kabel. Maar je kan gelukkig nooit teveel kabels hebben liggen :P. Bedankt voor de help!

tip: als je hem bij die site hebt gekocht mag je hem retour doen (binnen xx dagen) onder de wet koop op afstand.

Dat ook nog inderdaad.

Het probleem lag bij de mini-dp naar dvi adapter :) (hij moest active zijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan