3 schijven achter elkaar gecrasht..

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelfaber

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2013
Hallo, ik heb me alleen aangemeld omdat ik ten einde raad ben en hoop hier antwoorden te vinden. Ik had dus een harde schijf die het plots niet meer deed, had nog garantie dus wel een nieuwe gekregen. Die aangesloten en die heeft het precies 1 dag gedaan en die is toen ook gecrasht..

Volgende dag weer naar de winkel, uitgelegd
Wat er wat gebeurd en weer een nieuwe gekregen, die heeft het niet eens 1 dag volgehouden voordat die crashde..

Ik dus weer terug..
weer een nieuwe schijf, weer helemaal alles aangesloten, Windows geïnstalleerd en een uur later net ik al me drivers programma's en updates heb geïnstalleerd crasht die ook.

In de winkel zeggen ze dat het onwaarschijnlijk is dat iets anders het veroorzaakt, maar ik heb daar nu dus heel erg me twijfels over..

Dus bij deze, alle suggesties of ideeën over wat het zou kunnen zijn worden heel erg gewaardeerd, bedankt alvast, Michel.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Het enigste wat ik kan bedenken is je voeding wel in orde welke heb je?

Euhm ik weet het niet het niet uit me hoofd, ik zal morgen even kijken wat voor een het is.
Maar als ik eerlijk moet zijn denk ik niet dat het me voeding is me hele pc is net 2 jaar oud ofzo, maar ik zal even kijken morgen en dan weet je het

zelfs nieuwe voedingen kunnen het begeven dat zeker als ze van slechte kwaliteit zijn.

en je weet zeker dat de crashes liggen aan je voeding en niet een slechte kabel/ moederbord aansluiting?

Ik weet helemaal niet waar het aan ligt, daarom kom ik juist hier voor opties of suggesties vragen :)

Ik ga morgen ff kijken dan wat voor voeding en of alles goed aangesloten is.

Vreemd dat de winkel waar je de schijven inmiddels al 3x hebt teruggebracht zelf die schijven niet eens hebben getest of het de schijven zelf zijn die stuk zijn.

Ja inderdaad, ze hebben alleen de eerste getest en die bleek inderdaad stuk te zijn.
Dat was trouwens bij MYCOM dus ik ging ervan uit dat het wel goed zat.

En ik heb ff gekeken en ik heb een MS-TECH s-ata netzteil MS-N550-VAL 550 watt voeding, denk dat dat wel in orde is, heb alle kabels nagekeken en zo ver ik kan zien zit dat ook allemaal goed.

Nog meer suggesties zijn welkom :)

En ja ikzelf denk toch ook dat het me harde schijf is, alleen heb ik het idee dat iets anders in me pc die crashes veroorzaakt alleen heb ik geen idee wat

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Kijk hier eens komt je voeding er niet echt goed af ik zou eens een voeding van iemand proberen te lenen .

Ok, mijn type voeding staat onder het lijstje heel slecht... Maar ik heb hem ruim 2 jaar gebruikt zonder problemen en nu verslind ie harde schijven alsof het iets is, toch wel raar als het me voeding is, want alle andere dingen werken wel gewoon (moederboord, dvd drive, muis, toetsenbord, grafische kaart etc).

ik ga zometeen weer langs mycom en ff een goed gesprek met ze aangaan, kijken of dat nog wat oplevert.
Ik laat het weten als ik iets weet, bedankt alvast.

Hoi,

Zou vragen wat er aan de hd kapot was misschien wijst dat ergens op want als de hd kapot gaat blijft bij mij toch het idee dat er te veel of te weinig spanning wordt geleverd ik zou me niet kunnen bedenken waardoor een hd anders zo snel defect raakt buiten ouderdom dan. Probeer daar een voeding te regelen wie weet volgens mij mag je hem daar binnen 14 dagen weer terug brengen. Het is in ieder geval het proberen waard

Hallo

Is deze p.c. wel op een korrekt geaard stopkontakt aangesloten ???

Heb laatst 4 kortgesloten harddisken binnengekregen om te herstellen.

Bij alle 4 waren de beveiligingsdioden op de printplaat defekt.

Deze p.c. bleek uiteindelijk niet meer geaard te zijn (aarding voedingskabel onderbroken)

Peter

Dus met andere woorden, je voeding was niet goed? Als dat zo is dan begin ik toch echt te geloven dat me voeding niet meer goed is..

Bij mycom had ik dus de optie om een nieuwe voeding te kopen van 62euro en een nieuwe schijf (gratis heb nog garantie).

Of met me pc langskomen en dan gaan ze kijken wat er mis is, kost 30 euro en als het me voeding is moet ik alsnog 62 Euro betalen..

Dus wat is nu slim om om te doen..?

Lol, heb de PC's al jaren ook niet op een randaarde contactdoos aangesloten, nooit ergens last van.(beutje aarding door kabel/internet is er wel)

Wel iemand geholpen die last had van stroompieken op het net door wat later bleek een slecht werkende koelkast, oorzaak voedingen, harde schijven en andere apparaten die het begaven.

Hoi,

Ja ik heb ze hier ook al jaren niet op een randaarde wcd hoor en ook nog nooit last ergens van ,

Een randaarde wcd is een stopcontact net zoals in de keuken zit

Ik denk dat me koeling prima is, hij is nooit heet en staat meestal de hele dag aan.

En het stopcontact is ook gewoon goed, direct in het stopcontact geen verlengsnoeren oid.

Zou ik ervan uit kunnen gaan dan dat het me voeding is, want dan koop ik gewoon een nieuwe dat is geen probleem, ik moet het alleen wel zeker weten.

Hoi,

wat is zeker maar gezien de eerdere link over pc voedingen komt je voeding er al slecht van af dat zou voor mij alleen al een reden zijn om een andere te kopen slechte voeding kan een hoop stuk maken .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan