3 telefoonnummers (ex ISDN) en 3 toestellen met VOIP

Status
Niet open voor verdere reacties.

stormymonday

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Beste "helpmij.nl" forumleden,

Ik wil m'n huidige ISDN met 3 telefoonnummers en 3 toestellen (aangesloten op een zgn. Quatrovox) omzetten naar VOIP. Het doel is telefoonkosten te besparen; dus geen nieuwe functionaliteit gewenst!!

Bij diverse aanbieders (o.a. KPN, XS4ALL) is het nl. mogelijk deze 3 nummers om te zetten naar VOIP.
Maar de daarbij te gebruiken modems hebben slechts 2 analoge telefoonaansluitingen!!

Is er een (eenvoudige, relatief goedkope) oplossing voor mijn "probleem"????

Is er iets te bouwen, met een extra VOIP telefoontoestel??

Alvast bedankt voor de tips!!!

Niet mogelijk om een afwijkende ringtoon te krijgen per binnenkomend telefoonnummer?

Tijs.

Gebruik een ATA van Grandstream ofzo. Dat zijn schaalbare oplossingen...

Jouw ISDN-lijn met 3 telefoonnummers komt de ATA binnen op de 'WAN'ISDN en dan sluit je op elke analoge poort 1 van jouw 3 telefoontoestellen aan. Je hebt ATA's met 1 tot 4 analoge telefoon/fax-aansluitingen.

Gebruik een ATA van Grandstream ofzo. Dat zijn schaalbare oplossingen...

Jouw ISDN-lijn met 3 telefoonnummers komt de ATA binnen op de 'WAN'ISDN en dan sluit je op elke analoge poort 1 van jouw 3 telefoontoestellen aan. Je hebt ATA's met 1 tot 4 analoge telefoon/fax-aansluitingen.

@jonaskellens: Misschien begrijp ik het verkeerd, maar jouw oplossing gaat ervan uit dat de ISDN-verbinding blijft bestaan? Ik begrijp uit de originele vraag dat alles op VOIP overgezet zou moeten worden...

Tijs.

@jonaskellens: Misschien begrijp ik het verkeerd, maar jouw oplossing gaat ervan uit dat de ISDN-verbinding blijft bestaan? Ik begrijp uit de originele vraag dat alles op VOIP overgezet zou moeten worden...

Tijs.

Hmm... juist. Maar als de volledige ISDN moet verdwijnen, EN er moeten 3 nummers behouden worden, dan moet de VoIP-provider en de mini-telefooncentrale bij de eindgebruiker DiD ondersteunen. Dan is het mogelijk om een inkomend gesprek over het WAN meteen door te sturen naar de correcte interne telefoon.

Ik zou opteren voor 1 telefoonnummer bij de VoIP-provider en een IVR-systeem om te routeren naar de juiste interne dienst.

Als ik je bericht goed begrijp, wil je dus drie analoge telefoons elk hun eigen telefoonnummer geven?

Technisch is dat geen probleem, je hebt alleen een provider nodig die wat betreft apparatuur en abonnementsvorm gunstig kan inspelen op je wensen. Een naam mag ik hier geloof ik niet noemen, maar er is wel een telecom leverancier die voor dit soort dingen flexibele (kleinzakelijke) oplossingen heeft in de vorm van een adsl modem met drie analoge aansluitingen, een isdn S0 aansluiting, of een adapter erbij met twee extra analoge aansluitingen.

Als ik je bericht goed begrijp, wil je dus drie analoge telefoons elk hun eigen telefoonnummer geven?

Technisch is dat geen probleem, je hebt alleen een provider nodig die wat betreft apparatuur en abonnementsvorm gunstig kan inspelen op je wensen. Een naam mag ik hier geloof ik niet noemen, maar er is wel een telecom leverancier die voor dit soort dingen flexibele (kleinzakelijke) oplossingen heeft in de vorm van een adsl modem met drie analoge aansluitingen, een isdn S0 aansluiting, of een adapter erbij met twee extra analoge aansluitingen.

Een ISDN-lijn kan simultane gesprekken ondersteunen maar onze vraagsteller wil een VoIP-oplossing. Weg met de koperlijn, het moet over het WAN.

Een ISDN-lijn kan simultane gesprekken ondersteunen maar onze vraagsteller wil een VoIP-oplossing. Weg met de koperlijn, het moet over het WAN.

Ja uiteraard over ip. De vraagsteller heeft al een quatrovox, dus die kan aangesloten worden op een isdn S0 die uit het modem komt. (ik bedoel dus niet een kpn isdn lijn)
Bijvoorbeeld een Fritzbox 7170 levert een interne isdn S0 bus, waar je tot 10 MSN's (telefoonnummers) op kwijt kunt.

Op dit modem zijn ook drie analoge toestellen op aan te sluiten, met elk hun eigen nummer.

http://www.avm.de/en/Extern/fritzbox_special_3d/start_FRITZBox_Fon_WLAN_en.html
(klik op connections)

Een andere mogelijkheid is met twee ATA's, die sluit je op een bestaande internet aansluiting aan, en je hebt per ATA twee analoge telefoonlijnen met evntueel elk hun eigen nummer. Dan hou je het bestaande modem en kan de quatrovox op marktplaats.

123box.jpg

Het aanschaffen van IP telefoons is een goede mogelijkheid, maar vooral de moeite waard als je in een bedrijfsmatige omgeving zit en van de ' luxe' mogelijkheden gebruik wil maken (makkelijk doorverbinden en bellen naar collega's en in 1 oogopslag zien wie er aan het bellen is, bijvoorbeeld) Natuurlijk heb je thuis ook wel wat aan de betere geluidskwaliteit, maar het vervangen van alle toestellen is meestal niet echt een goedkope oplossing.

Zoals ik in mijn eerste post al zei : ATA's van Grandstream bieden schaalbare oplossingen van 2 tot 8 analoge telefoonaansluitingen...

Opgelost!!

Dank voor alle hulp!!

De Fritzbox heeft i.d.d. precies datgene wat ik zoek (en meer) aan boord!!

Groet Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan