3 tot 5 minuten tot eerste "biep"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom VH

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Hallo,

Het duurt 3 minuten of meer voordat ik de eerst "biep" hoor als ik mijn computer opstart. Na de "biep" verschijn het standaard opstartscherm waarna nadien windows 7 opstart. Dit is maar begonnen als ik een nieuwe voeding geplaatst hebt. Met de oude voeding duurde het wel eens langer dan normaal als het buiten vroor waardoor het op mijn kamer ook iets kouder was/is.

Ik heb een mobo Gigabyte GA-MA74GM-S2H. En ook nog het volgende:
-Radeon HD 4650 Grafische kaart
-1,5TB HDD seagate SATA
-Benq 52*32*52 CD lezer/schrijver

Ik heb mijn voeding vervangen omdat de ventilator h������l veel lawaai maakte bij een opstart als de temperatuur lager was dan 15�C.

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? De nieuwe voeding is:
"Power ATX Netzteil" MS-N620-VAL

Ik moet wel zeggen dat ik eerst een verkeerde connectie heb gemaakt :( Ik had de PCI-e kabel (8 pin) in de ATX-12V (4pin) gestoken. Dit paste maar de polariteit was wel omgedraaid:( Dom van mij. Nadien de 6pin kabel (ook geel zwart) in de ATX-12V (4Pin) gestoken op het mobo. Ik dacht dat ik connectoren zo ontworpen waren dat je ze niet kon verkeerd steken. Blijkbaar wel.

Alles werkt nu wel maar het duurt gewoon h��l lang voor dat ik de eerste "beep" hoor. Als het warm ik op mijn kamer start hij wel direct op.

tijdens het wachten doet mijn CD-lezer ook raar maar dat was vroeger ook het geval met de oude voeding.

Bedankt!
Tom

ik heb dit gevonden:

Power Ok is a status signal generated by the power supply to notify the computer that the DC operating voltages are within the ranges required for proper computer operation (+5 VDC when power is Ok)

Zal vanavond eens meten op die pin 8 (pwr_OK)

Opgelost:

Ik heb de voeding van mijn CD lezer ontkoppelt en nu start hij snel op. De CD-lezer maakte altijd al een raar lawaai. Ook met de oude voeding. Toch werkt hij nog normaal.

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan