• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3 voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan901

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Hallo,

Ik heb een tabel waarin je het getal 1, 2 of 3 in kunt voeren. Nu wil ik onderaan de tabel een controle van boven naar beneden maken. Wanneer er in de tabel een 2 voorkomt moet de onderste cel ook 2 worden, komt er in de tabel een 3 voor dan moet hij rood worden, zijn het alleen maa 1nen dan moet de onderste cel 1 zijn. Maar hoe krijg ik dit voor elkaar? ben al met ALS en OF bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar

Hallo,

Ik heb een tabel waarin je het getal 1, 2 of 3 in kunt voeren. Nu wil ik onderaan de tabel een controle van boven naar beneden maken. Wanneer er in de tabel een 2 voorkomt moet de onderste cel ook 2 worden, komt er in de tabel een 3 voor dan moet hij rood worden, zijn het alleen maa 1nen dan moet de onderste cel 1 zijn. Maar hoe krijg ik dit voor elkaar? ben al met ALS en OF bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar

Code:
=ALS(AANTAL(A1:A10)=AANTAL.ALS(A1:A10;1);1;MAX(A1:A10))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@Roncancio

Waarom niet alleen
Code:
=MAX(A1:A10)
Dat geeft toch het zelfde resultaat???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan