• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3 vraagjes, 1 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roozle

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Hey Helpers!

Afgelopen weekend heeft Niels me fanatastisch geholpen bij het automatisch weergeven van de namen van de leerlingen wanneer ik in de keuzelijst klas, de juiste klas selecteer.

Ik heb het digitaal agendabestand voorgesteld aan de collega's en daar werden enkele vraagjes naar voor geschoven:

1) Is het mogelijk om lege rijen (wanneer er minder leerlingen in de klas zitten dan het voorziene aantal [12] rijen) automatisch te verbergen?

2) In het evaluatie gedeelte kunnen de collegae nu enkel een punt van 0 tot 10 ingeven. Echter werken sommige collegae met een ander evaluatiesysteem. Is het mogelijk om meerdere voorwaardelijke opmaken te voorzien voor die cellen?

3) Een vraagje uit eigen belang. Indien de tekst in de cellen voor opmerking, de breedte van de cel overschrijdt, hoe kan ik de tekst toch volledig laten weergeven?

Go nuts in het bestandje en alvast bedankt!

(Oh ja, als je iets doet, graag dan een beetje uitleg erbij. Ik weet graag dingen en dan hoef ik jullie niet altijd lastig te vallen ^^)

Het bestand: Bekijk bijlage Agenda digitaal.xlsx

Heb vraag 1 en 2 opgelost denk ik zo.
Voor vraag 3 heb ik een suggestie gedaan zie bestand.

Bijlagen

Hey Cobbe!

Exact wat ik hebben wou ... Kan je ook even uitleggen hoe je dat juist gedaan hebt?

Ik dacht ook al aan de optie opmerking toevoegen, maar deze worden niet mee afgedrukt bij het uitprinten.

Weet je misschien iets anders?

Thanks!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb een kleine code geschreven om de 0-rijen te verbergen:

Code:
Private Sub Worksheet_Calculate()
'Schermvernieuwing uitschakelen voor elke tussenstap
 Application.ScreenUpdating = False
'Regel  6 tot 17 van kolom B checken
   For Each c In Range("B6:B17")
'Eventueel verborgen rijen zichtbaar maken
     Rows(c.Row).Hidden = False
'Rijen met de 0-waarde in kolom B verbergen
       If c = 0 Then Rows(c.Row).Hidden = True
   Next
'Nu de aanpassing zichtbaar maken
 Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Voor het invullen van de cijfers heb ik gewoon de beperking weggehaald, er zit nu wel geen foutcontrole op en dus kan je ook letters invullen wat eigenlijk niet goed is hé.

Voor die opmerking zie ik maar een oplossing dat is deze opmerkingen voor elke leerling op een apart blad(lijst) zetten zodat je dat kan afdrukken naar believe.
In je tabel zet je een korte opmerking met een verwijzing naar deze lijst.

Je kan natuurlijk ook handmatig de rijhoogte aanpassen van de rij waar een iets langere opmerking in moet.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje verstaanbaar is.

Laatst bewerkt:
Heb een kleine code geschreven om de 1-rijen te verbergen:

Code:
   Next
End Sub

Voor het invullen van de cijfers heb ik gewoon de beperking weggehaald, er zit nu wel geen foutcontrole op en dus kan je ook letters invullen wat eigenlijk niet goed is hé.

Voor die opmerking zie ik maar een oplossing dat is deze opmerkingen voor elke leerling op een apart blad(lijst) zetten zodat je dat kan afdrukken naar believe.

Je kan natuurlijk ook handmatig de rijhoogte aanpassen van de rij waar een iets langere opmerking in moet.

Jups meer dan duidelijk! Dankjewel ^^

Vraag opgelost :D

Heb een kleine code geschreven om de 0-rijen te verbergen:

Code:
   Next
End Sub

Hey Cobbe!

Je hebt me al fantastisch geholpen maar er duikt nog 1 probleempje op. Als ik het blad beveilig (Sheet Agenda) dan verbergt je macro de lege rijen niet meer. Dan geeft die een of andere fout. Het blad beveiligen is nodig om te voorkomen dat collegae, die minder vaardig zijn met de pc, geen verkeerde dingen doen zodat het hele opzet in de knoei geraakt.

Weet jij hiertoe een oplossing?

Dank je wel :)

Gebruik dan deze code:

Code:
    ActiveSheet.Unprotect
       Next
ActiveSheet.Protect
End Sub

Heb je je blad beveligd met een paswoord dan dien je de regel
Code:
Activesheet.Unprotect
te wijzigen in:

Code:
Activesheet.Unprotect Password:="GEHEIM"

en de regel
Code:
Activesheet.Protect
in
Code:
Activesheet.Unprotect Password:=GEHEIM"

hallo mensen

als je een opmerking invult en daarna een nieuwe klas selecteert wordt er niets opgeslagen bij de betreffende persoon.

het lijkt mij wel nodig of vergis ik me?

groet sylvester

hallo mensen

als je een opmerking invult en daarna een nieuwe klas selecteert wordt er niets opgeslagen bij de betreffende persoon.

het lijkt mij wel nodig of vergis ik me?

groet sylvester

Klopt inderdaad, maar dit is niet echt nodig. Veel van mijn collegae drukken hun agenda meestal direct af waardoor het mij niet echt nodig lijkt.
Wat voor mezelf wel handig zou zijn, is een knop die het gemaakte agenda bestand automatisch wegschrijft naar het save path dat ik heb opgegeven. Dit echter, is een heel andere vraag.

Aan Cobbe: Nogmaals bedankt! Werkt perfect ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan