3 Vraagjes over de aanschaf van een server

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Hallo iedereen !!

Ik wil een servertje aanschaffen, dit mag best een hele oude computer zijn. Maar ik weet niet precies hoe oud zo'n server nou mag zijn...
M'n 2e vraag is of een trage server er ook voor zorgt dat je netwerk en internet traag worden.

En dan is m'n derde vraag ofdat zo'n oude computer (Win95 ofzo) nou veel stroom zuipt of niet.

TNX !!

Geplaatst door the_dannyboy
Hallo iedereen !!

Ik wil een servertje aanschaffen, dit mag best een hele oude computer zijn. Maar ik weet niet precies hoe oud zo'n server nou mag zijn...
M'n 2e vraag is of een trage server er ook voor zorgt dat je netwerk en internet traag worden.

En dan is m'n derde vraag ofdat zo'n oude computer (Win95 ofzo) nou veel stroom zuipt of niet.

TNX !!

1 een pentium 1 lijkt me wel genoef.
2 Het lijkt mij: hoe tragen de hd hoe trager je ervanaf kan kopieeren voor andere pc's maakt het niet uit denk ik.
3 Volgens mij zuipen computers helemaal niet zoveel stroom.

Bedankt voor je reactie Toetje33 !! :thumb:

Nog mensen die er anders/hetzelfde over denken ??

Ik heb hier een p1 150 mhz met 32 mb en daar op win2000.
Dit alles werkt perfect en de verbindingen van het netwerk en internet gaan naar mijn mening niet trager.
En wat het stroom betreft dat valt wel mee.

Geloof me, een 'trage' computer (b.v. P100) is altijd nog sneller dan jouw netwerkcapaciteit, tenzij je een gigabit netwerk aan gaat leggen natuurlijk.
Zorg voor een niet te zwaar besturingssysteem en een redelijke hoeveelheid geheugen, 16mb is te weinig ;)
Je kan zelf met nog minder af (b.v. 486) als je als OS een kale Linux versie zou nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan