3 vragen ivm nummering en datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

radiohallo

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Voor mijn voetbalvereniging ben ik een programma aan het maken in access waar je o.a. Een overzichtslijst zou moeten kunnen afdrukken op chronologische volgorde (ascending) a.d.h.v. het geboortejaar. Het probleem zit erin dat mijn invoergegevens in dit formaat zijn dd/mm/jjjj.​
-

Ik heb ook een zoekfunctie gemaakt a.d.h.v. een formulier. Dit werkt alleen als ik een geboortejaar ingeef, geeft hij niks weer. Terwijl mijn andere gelijkaardige formulieren wel werken. Mijn criteria bij de query is = Like forms!form4.datum1 & *
Deze werkt maar waarschijnlijk moet deze aangepast worden om enkel te zoeken in het jaar en niet in de dagen en maanden, Iemand een idee?

Laatste vraag is hoe ik de resultaten op mijn rapport kan nummeren. Autonummering werkt hier niet goed omdat de nummers dan niet op elkaar volgen...

Iemand een idee?

Alvast bedankt voor alle hulp. Ik heb op het forum al enorm veel bijgeleerd!

De laatste vraag kan ik wel voor je beantwoorden, de eerste twee zijn mij niet helemaal duidelijk. Want je hebt blijkbaar een datumveld, waarop je niet kunt groeperen en zoeken op jaar?
Ik zou, als ik alleen op jaartallen wil zoeken, een veld toevoegen aan je query met de opdracht Expr1:Year(Datumveld), zodat je bij Criteria kunt opgeven: Year(forms!form4.datum1). Volgens mij moet het dan werken.

Nu het antwoord op je laatste vraag: in je rapport maak je een niet-gebonden tekstvak in de Details sectie. Bij <Besturingselementbron> typ je de formule: "=1" zonder quotjes uiteraard. En bij <Lopend totaal> Kies je voor "Over groepen" of "Over totaal", afhankelijk van hoe je wilt laten doortellen, en of je groepen hebt gemaakt. Het niet-gebonden tekstvak zet je vervolgens voor de overige detailvelden.

Succes ermee!

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan