• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3 waarden dan 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
oke misschien een heel simpele vraag maar ik kom er niet uit met de help van excel 2007

ik heb in waarde a1 3600 staan
en in b1 ook 3600
en in c1 ook 3600
dan zou er in d1 een waarde 1 moeten komen
als in cel a1 t/m c1 niet de 3600 wordt bereikt dan moet er in d1 niets komen te staan.

sorrie voor het ongemak mensen maar kom er niet uit met de help.

:thumb:

Beste

Je kan er bijvoorbeeld het volgende van maken.

=ALS(OF(A1<3600;B1<3600;C1<3600);"Fout";"")

En eventueel de "Fout" vervangen door hetgeen dat er moet komen te staan als deze waardes niet kloppen. De laatste "" zijn dat de cel leeg blijft.

Hopelijk is dit wat je zoekt.

Mvg Hans

Beste

Je kan er bijvoorbeeld het volgende van maken.

=ALS(OF(A1<3600;B1<3600;C1<3600);"Fout";"")

En eventueel de "Fout" vervangen door hetgeen dat er moet komen te staan als deze waardes niet kloppen. De laatste "" zijn dat de cel leeg blijft.

Hopelijk is dit wat je zoekt.

Mvg Hans

=ALS(OF(A1<3600;B1<3600;C1<3600);"0";"1")

dat houd dus in dat als het criteria niet gehaald is dat er 0 komt te staan en als het wel gehaald wordt komt er 1 te staan

oke lol maar nu laat ik de regel over 30 rijen gaan en krijg ik nu netjes een lijst te zien van nullen en enen. hel netjes

maar nu wil ik die kolom optellen en daar zou een uitkomst van 10 moeten komen
met

=som(d3:d33)
maar daar komt een uitkomst van 0 uit terwijl dat er 10 moet komen te staan.

ik doe wat fout maar weet niet wat

stuur het bestand eens door zodat ik kan kijken wat het is.

Mvg Hans

Je moet de aanhalingstekens verwijderen omdat Excel het anders als tekst ziet.

Dus ipv:
Code:
=ALS(OF(A1<3600;B1<3600;C1<3600);[COLOR="Red"][B]"[/B][/COLOR]0[COLOR="Red"][B]"[/B][/COLOR];[B][COLOR="Red"]"[/COLOR][/B]1[COLOR="Red"][B]"[/B][/COLOR])

dit:

Code:
=ALS(OF(A1<3600;B1<3600;C1<3600);0;1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je moet de aanhalingstekens verwijderen omdat Excel het anders als tekst ziet.

Dus ipv:
Code:
=ALS(OF(A1<3600;B1<3600;C1<3600);[COLOR="Red"][B]"[/B][/COLOR]0[COLOR="Red"][B]"[/B][/COLOR];[B][COLOR="Red"]"[/COLOR][/B]1[COLOR="Red"][B]"[/B][/COLOR])

dit:

Code:
=ALS(OF(A1<3600;B1<3600;C1<3600);0;1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

he mensen bedankt roncanio speciaal omdat je mijn ogen geopend hebt. de bovenste code gaf inderdaad een tekst. maar de onderste deed precies wat ik nodig had, waardoor de optelsom ook perfect werkte

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan