• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3 waarden vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

melchett

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2016
Hallo,

een vraagje,

in functie van een autoaankoop wil ik een lijst opmaken om wagens met elkaar te vergelijken. Is er een formule die ik bij kostprijs kan ingeven die bijv. de kostprijs van 3 wagens vergelijkt. De goedkoopste wagen zou dan als uitkomst 1 moeten krijgen, de 2e goedkoopste 0,5 en de duurste 0. Bekijk bijlage autokeuze.xlsx

ik heb al een aanzet gedaan (zie bijlage) maar is toch dat nog niet.

mocht er mij iemand kunnen helpen ?

Zet uw gegevens gewoon onder elkaar zoals in voorbeeldbestand.
Daarna kan je op elke kolom filteren en min en max berekenen en nog zoveel meer.
Maar zoals uw opzet nu is gaat je dat niet echt lukken.

Bijlagen

Bv zo
PHP:
=KIES(RANG(B11;Kostprijs;1);1;0,5;0)

Offerte 3 is wel erg duur:d

Bijlagen

Zet uw gegevens gewoon onder elkaar zoals in voorbeeldbestand.
Daarna kan je op elke kolom filteren en min en max berekenen en nog zoveel meer.
Maar zoals uw opzet nu is gaat je dat niet echt lukken.

ik snap wat je bedoelt, maar het documentje is niet voor mij, ik ben gevraagd om iets op te maken, zodat mensen die nog minder verstand hebben van computers dan mij gewoon de gegevens invullen en meteen kunnen zien welke wagen het meest interessant is.

ik denk wel dat het mogelijk moet zijn om een vergelijkingsformule op te maken waarbij de 3 waarden in de weegschaal worden gelegd en de bijhorende waarde krijgen toegewezen. ik zoek anders zelf verder, toch bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan