3 X DDR Ram werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

processorjunkie

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Beste helpmijers.

ik zit met een raar probleemm
ik heb vandaag nieuw werkgeheugen gekocht 3 GB in totaal elk balkje is 1 GB nou zet ik ze alle drie in mijn pc en dan blijft mijn pc bij het scherm dat ik een knop in moet drukken om naar de bios te gaan hangen.
als ik er eentje weg haalt start hij wel op;)

de geheugenbalkjes zijn: Kingston KVR400X64C3A/1G En dan 3 keer
Moederbord: Msi 645 Ultra
Processor: Intel Pentium 4 Northwood 2,00 GHZ

Wie kan mijn probleem op lossen heb al vanalles geprobeerd maar niks werkt.
ik moet er wel bij zeggen mijn mobo ondersteund eigenlijk alleen ddr-333 geheugen maar als ik er ddr-400 in zet zou de snelheid omlaag moeten gaan, dit gebeurt ook alleen zoals ik al zeg de 3e balk pakt hij niet;)

Groeten Stephan

Laatst bewerkt:
Het geheugen dat je plaatst wordt idd niet ondersteund door je moederbord klik wees blij dat hij wel op 2GB draait,heb je de handleiding v.h. moederbord? Kun je hier downloaden incl. handleiding BIOS waar je misschien bij "Advanced Chipset Features" nog het e.e.a. kunt instellen door de timings aan te passen enz.

Laatst bewerkt:
Kingston zegt zelf ook dat 400Mhz niet werkt, anders vermelden ze dit wel als geheugen advies.

Ik kan uit ervaring vertellen dat je het nooit aan de praat gaat krijgen. :)
Je hebt wel kans dat als je 1 module vervangt door 333Mhz / PC2700 de andere twee 400Mhz / PC3200 terugklokken naar 333Mhz. Maar dit is geen wetenschap... En anders moet je toch echt alle drie de modules vervangen voor 333Mhz modules van Kingston. :)

Kingston zegt zelf ook dat 400Mhz niet werkt, anders vermelden ze dit wel als geheugen advies.

Ik kan uit ervaring vertellen dat je het nooit aan de praat gaat krijgen. :)
Je hebt wel kans dat als je 1 module vervangt door 333Mhz / PC2700 de andere twee 400Mhz / PC3200 terugklokken naar 333Mhz. Maar dit is geen wetenschap... En anders moet je toch echt alle drie de modules vervangen voor 333Mhz modules van Kingston. :)

nou is het rare dat ik een bankje van 1 GB vervangen heb door eentje van 512 Mb ook 400 MHZ en dit draait wel gewoon.
maar ik ben dus helemaal vergeten te zeggen dat ik de hoop al opgegeven had en een bankje van 1GB al terug heb gebracht.

dus deze vraag kan op slot;)
iniedergeval iedereen bedankt voor de hulp!

Groeten Stephan

512MB werkt inderdaad wel, dat had ik je ook al kunnen vertellen.
Het maximale geheugen met 266Mhz of 333Mhz is 3GB.
Gebruik je 400Mhz geheugen dan is het maximale geheugen 2GB.
Dat heeft te maken met de chips die gebruikt worden :)

512MB werkt inderdaad wel, dat had ik je ook al kunnen vertellen.
Het maximale geheugen met 266Mhz of 333Mhz is 3GB.
Gebruik je 400Mhz geheugen dan is het maximale geheugen 2GB.
Dat heeft te maken met de chips die gebruikt worden :)

ja maar nu zit er 2.5 GB in op 400 MHz dus is best wel raar he;)
maarja het is opgelost;)

Groeten Stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan