Beste...,
Vandaag ben ik de trotse eigenaar geworden van een 300 GB Maxtor DiamondMax 10 schijf.
Eindelijk geen gehannes meer met wat er verwijderd moet worden: gewoon volgooien!
....
Dacht ik.
Ik had 2 schijven van 120 GB aan boord evenals een DVD speler en een DVD brander.
De DVD speler heb ik er zo lang uitgehaald en de 300 GB er in gestopt.
1 120 GB is nu primair master, de 300 GB primair slave.
De andere 120 GB is secundair master en de DVD brander is secundair slave.
In de BIOS (Phoenix BIOS, ik dacht de laatste versie) wordt de nieuwe harde schijf wel weergegeven (als een MAXTOR SABRE), maar hij kan de grootte niet bepalen. Alles staat op 0 (cylinders, grootte, etc.)
In Windows wordt de schijf ook niet weergegeven.
Zowel in de Explorer niet als in Diskmanagement (WinXP Pro SP2).
Ik heb een tooltje van Maxtor geinstalleerd, maar dat helpt alleen als de schijf onder Windows gevonden wordt.
Wat kan ik doen om toch gebruik te maken van de harde schijf?
Alvast bedankt!
groet,
Dave.
Vandaag ben ik de trotse eigenaar geworden van een 300 GB Maxtor DiamondMax 10 schijf.
Eindelijk geen gehannes meer met wat er verwijderd moet worden: gewoon volgooien!
....
Dacht ik.
Ik had 2 schijven van 120 GB aan boord evenals een DVD speler en een DVD brander.
De DVD speler heb ik er zo lang uitgehaald en de 300 GB er in gestopt.
1 120 GB is nu primair master, de 300 GB primair slave.
De andere 120 GB is secundair master en de DVD brander is secundair slave.
In de BIOS (Phoenix BIOS, ik dacht de laatste versie) wordt de nieuwe harde schijf wel weergegeven (als een MAXTOR SABRE), maar hij kan de grootte niet bepalen. Alles staat op 0 (cylinders, grootte, etc.)
In Windows wordt de schijf ook niet weergegeven.
Zowel in de Explorer niet als in Diskmanagement (WinXP Pro SP2).
Ik heb een tooltje van Maxtor geinstalleerd, maar dat helpt alleen als de schijf onder Windows gevonden wordt.
Wat kan ik doen om toch gebruik te maken van de harde schijf?
Alvast bedankt!
groet,
Dave.