300n router

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe sitecom router 300n wl312 gekocht
inclusief een micro wl352 v3 usb stick

Ik heb ook een nieuwe asrock 330 HT gekocht
en een nieuwe mini laptop asus eee pc

Nou heb ik het volgende
In de asrock zit een atheros AR9285 wireless network adapter

Ik had alles draaien op wpa2 pre shared key

Vervolgens kwam ik erachter dat de atheros geen wpa2 of wpa ondersteunde dus ik alles ingesteld op wep
toen kreeg ik niet meer dan 54mbps dus heb ik mijn micro usb wl 352 in de asrock gestopt en nu zit ik dus weer op wpa2 met een snelheid van150mbps

De mini laptopasus eee heeft een snelheid van 54mbps

als ik vervolgens naar speedtest ga krijg ik op mijn asrock een resulaat van 225 gemiddeld en op de laptop krijg ik 550 gemiddeld!

Heeft iemand enig dee hoe dit kan en hoe ik mijn ibterverbinding op deasrock wat sneller krijg die wordt namelijk gebruikt om te downloaden!!!

Alvast bedankt voor julliehulp

Mvg,
Henk

Je weet hopelijk wel dit verschil: MB=Megabyte Mb=Megabits

Dus dat je download via untorrent wel sneller gaat als je dat soort bestanden download.

dit betekent: mbps megabits per second en dat is niet de juiste je moet hem een x8 doen of :8 door(voor de exacte snelheid).

PS: download maar eens wat.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp wel wat je bedoeld maar ik vind het vreemd dat bij speedtest de mini pc dubbel zo snel uit de test komt dan de asrock!!!

Ik wil dus graag weten hoe dat komt en op welke manier ik mijn asrock op zijn minst net zo snel kan laten downloaden als mijn mini pc

Ut kan zijn dat het niet veel verschil maakt maar je kan altijd nog een download test doen met een torrent bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan