300W of 360W voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

depaashaas

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2003
Onderstaande wil ik nieuw aanschaffen. Daarbij heb ik zelf al een ASUS V9280/TD(GeForce4 Ti4200-8X), een HD (WD 80Gb), een DVD-speler en een brander (lite-on 48x24x48x).

Mijn vraag is nu of ik met een 300W voeding genoeg heb om het handeltje goed te laten draaien of is een 360W voeding noodzakelijk?

*Asus A7V8X-X,SockA,KT400,3xDDR,Audio,USB2.0,LAN
*AMD Athlon XP 2000+, 266Mhz, SocketA, Box
*Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC3200

360W is altijd beter, als et even kan 400W.

Het hangt af van je budget. 300W voldoet in principe ook wel, maar meer zekerheid heb je met iets meer vermogen.

300 watt vind ik genoeg voor die configuratie. Als je misschien van plan bent om later nog meer erin te zetten, kun je beter nu een goeie koop doen en gewoon 360/400 Watt kopen.

Neem wel een goede kwaliteit.
Een 350 watt is aan te raden.
Je hebt al een voeding voor € 30,- maar ook van € 85,-

De wat duurdere voedingen zijn vaak stabieler dan de goedkoperen.

300W is zat, zeker als je je computer veel aan hebt staan, gezien je energierekening ;)

Sorry mod hier ben ik het niet mee eens.

Als ik 300 watt afneem van een 300 watt voeding of van een 500 watt , dan is het verbruik toch bepalend van het afgenomen vermogen dus 300 watt.

Waarschijnlijk is de 500 watt dan nog goedkoper kwa energie rekening [ deze staat niet op z'n max te draaien en heeft dan minder warmte productie ]

Ik ben het (deels) wel met Speedtouch eens.... Van die warmte weet ik het niet.....

maar ik denk dat ik er maar een 350 Watt voeding in gooi. Zit ik toch save en houd ik de kosten toch binnen de perken.

Allemaal bedankt voor jullie reacies!!

klik eens in mijn handtekening op mijn niuewe systeempje ik draai een 300WATT voeding en gaat perfect.. ;) maar als de prijs t zelfde is zou ik toch een 360 nemen

vr. groet mij :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan