32 bit applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Berichten
218
Ik heb een 32bit applicatie die problemen geeft op een windows10 64bit systeem. Nu heb ik zelf al gevonden dat hier een tool CGI voor is ingebouwd in Windows10 64 bit. Ik krijg alles netjes geinstalleerd en het werkt maar weet niet hoe de 32bit applicatie aan deze tool toe te voegen zodat deze met deze tool opstart. Voor meer info kijk naar het volgende filmpje. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen en of weten jullie een andere manier om dit voor mekaar te krijgen want krijg nu steeds een Unable to initialize direct3d error als ik de 32 bit applicatie draai na een tijdje.

https://www.youtube.com/watch?v=LCGhg-RfDDE

Mvg,
 
Ik heb het youtube filmpje bekeken, maar volgens dit artikel https://www.minitool.com/news/run-32-bit-programs-on-64-bit-windows.html hoeft al dat ingewikkelde gedoe niet, omdat onder Windows 64 bit de 32 bit applicaties automatisch herkend worden en onder een emulator (WOW64) worden gestart.

Ik heb op mijn pc ook de ervaring dat 32 bit applicaties zonder probleem onder 64 bit windows 10 draaien.
De fout die u vermeldt wijst er overigens op dat er een probleem met een hardware driver is of niet compatibele hardware.
 
nee 32 bit, het gaat om 3DCrafter 9.5 en 10. De maker van het programma geeft ook aan meerdere meldingen hiervan te hebben gehad en adviseerd dus die CGI. Dit werkt maar hoe krijg ik 3DCrafter gekoppeld aan CGI is dus de vraag.
 
Dat D3D crasht komt echt en alleen door 3DCrafter. De maker weet ervan en kan het niet oplossen, is een hobbyist die in zijn vrije uren dit programma maakt vandaar ook bijna geen support leverd vwb de fouten in zijn programma. Het heeft echt met 64bit te maken want op een 32bit windows werkt alles fijn. Ik wil jullie toch bedanken voor het meedenken.

Mvg,
 
ja die heb ik. Aan een virtual machine installeren had ik ook aan gedacht.Zal zo eens kijken.

Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan