Ik heb zoals de meeste processors tegenwoordig een 64 bits en daar zat een 32 bit XP op.
Heb Vista 32 bit geprobeerd en dat viel mij best tegen, niets sneller dan XP en veel werkte niet nee hij ging eigenlijk langzamer.
Mijn kinderen hebben pas een nieuwe computer met Vista32 bit erop en dat gaat ong net zo snel als mijn XP.
Nu heb ik sinds een week of 2 Vista64 bits als dualboot op mijn pc gezet en ik moet zeggen, wat een verschil,,, dat hij sneller is dan XP ??? nee dat niet echt maar in xp heb je programma's die toch sneller zijn dan andere, of je merkt dat je meerdere zwaare programma's open hebt staan waardoor de computer langzamer word.
Bij deze Vista 64bit merk ik daar nauwlijks wat van en alle programma's gaan even snel.
De pc is dus niet sneller maar sterker geworden, en ach de drivers ect zijn tegenwoordig ook al weer een stuk beter als toen ik die Vista32 bit probeerde een paar maanden terug.
Ik heb eigenlijk met niets problemen en start XP nauwlijks nog op.
Denk niet dat het nummer van 32 bit zal werken op de 64 bit zijn toch 2 apparte dvd's
Op vrijwel elke Vista dvd staat elke versie en afhankelijk van de licentie code instaleer je de versie die daarbij hoort.
Het is niet zo dat de 64 bit ook op de 32 bit staat, 64 bit is ook wat duurder en ik denk ook dat dat de grootste reden is om niet 64 bit te leveren bij de huidig verkochte pc's om de pc betaalbaar te houden.
En ja tuurlijk ook om weer wat te verdienen als je toch over wilt naar 64