32-bit games

Status
Niet open voor verdere reacties.

in my life

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Hoi,

Ik hoorde vandaag wat. ik had het over mijn 64-bit computer waar 4 GB werkgeheugen inzit. toen zei iemand: meeste spellen zijn toch 32-bit, dus veel maakt het niet uit.

dus, nu vraag ik me wat af. Is dat zo met games? dus als bijvoorbeed: ik heb 4 GB en ik speel een 32-bit spel dan werkt er maar 3 GB? of hoe zit dat precies? :P

bedankt :thumb:

Hoi,

Ik hoorde vandaag wat. ik had het over mijn 64-bit computer waar 4 GB werkgeheugen inzit. toen zei iemand: meeste spellen zijn toch 32-bit, dus veel maakt het niet uit.

dus, nu vraag ik me wat af. Is dat zo met games? dus als bijvoorbeed: ik heb 4 GB en ik speel een 32-bit spel dan werkt er maar 3 GB? of hoe zit dat precies? :P

bedankt :thumb:

Bij een 32bits game of besturingsysteem kan er max. 3,25G van het werkgeheugen worden gebruikt!
Bij een 64bits kan dit gewoon 4,096gb zijn!

dan, nog één vraag. stel: 64-bit OS en 32-bit game 4GB. er gaat dan: 3,25 max naar de game. maar gaat de rest van de 750MB dan naar het OS? omdat die wel 64-bit is zegmaar...

dan, nog één vraag. stel: 64-bit OS en 32-bit game 4GB. er gaat dan: 3,25 max naar de game. maar gaat de rest van de 750MB dan naar het OS? omdat die wel 64-bit is zegmaar...

Ja, als je dan iets anders ermee gebruikt, zoals virusscanner etc...

Nope, een game beheerd je geheugen niet, die doet alleen maar aanvragen aan het besturings systeem. Aangezien Windows wel de volledige 4GB kan gebruiken kan de game in theorie gewoon alle geheugen gebruiken.

Nu wil je niet dat een game 4 GB gebruikt maar dat is een andere vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan