32-bit key voor 64bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreasvp

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2011
Beste

Ik kon vanaf deze site: http://www.mydigitallife.info/downl...cial-32-bit-and-64-bit-direct-download-links/ een link vinden naar Windows 7 pro 64-bit. Nu heb ik op mijn pc Windows 7 pro 32-bit staan. (Voor geïnstalleerde versie OEM). Er zit echter 4gb Ram in mijn Pc. Die zou ik graag optimaal benutten (nu herkent windows maar 2.99 gb). Nu was mijn vraag of ik met mijn product key van 32-bit, mijn 64 bit kan activeren.

Met vriendelijke groeten
Andreas

Nee.
Bij 64 bits hoort een eigen key.

Realiseer je verder wel dat helass tot op heden toch nog niet alle software soepeltjes werkt met 64-bits.
Bij gekochte software is er ook niet altijd 64-bits update/ondersteuning.

Bestaat er zoiets als een dual key? 1 Zelfde key die werkt voor 32 en 64 bit?

Ik heb zelf wel eens perongeluk een verkeerde key besteld (Windows 7 Home Premium 32bit) voor de laptop van m'n buurman, daar heb ik toen gewoon een Windows 7 Home Premium 64bit op geinstalleerd en die verkeerde 32bit code werkte gewoon zonder problemen. Er wordt voor zover mij bekend geen onderscheid gemaakt in 32bit/64bit. (ook de taal is niet relevant, dus een Engelse code werkt gewoon op een Nederlandse installatie CD.)

ECHTER, je kunt NIET je huidige installatie veranderen naar een 64bit installatie door simpelweg die code te activeren. Als je 64bit wilt MOET je je systeem formatteren en herinstalleren. (upgraden is ook niet mogelijk)

Laatst bewerkt:
Het klopt wat Markd zegt. Een key is niet aan 32 of 64 bit verbonden. Een ongebruikte key werkt op beiden. Maar, en dat is gelijk t antwoord op de originele vraag, je kunt m maar 1x gebruiken.

De sleutel is al gebruikt om de 32 bit versie te activeren en werkt nu dus niet meer op de 64 bit versie. Je kunt m alleen nog gebruiken voor herinstallatie van hetzelde OS op dezelfde computer.

:)

je kan zoiezo met die key je windows installeren (zowel op 32 als op 64 bit)

je kan dan naar microsoft bellen als je gaat activeren (09002020767 gratis nummer)
daar krijg je een bandje.. en omdat je nog steeds op dezelfde pc de Oem code gebruikt mag je deze gewoon activeren omdat de code aan de hardware is gekoppeld!

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan