32 bit naar 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan1276

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hallo, ik heb een vraag en heb nu Windows 7 met 32 bit geïnstalleerd, maar kan ik deze met de DVD 64 bit ?, als dat gaat gaan dan ook al mijn programma's over net zoals bij het overzetten van Vista naar 7.
johan1276

Het hangt af van je computer. De hardware bepaalt of je wel of niet 64bit Windows kan draaien. Gezien dat je eerder Vista draaide, acht ik de kans als klein, gezien de leeftijd van je computer.

Je kan niet een bestaande installatie omzetten van 32-bit naar 64-bit, heel jammer maar dit kan niet.

En dan alsnog, moet je hardware het aankunnen.

Bedankt ik heb na Vista , Windows 7 geinstalleerd en heb ook de 64Bit erbij vandaar de vraag, dit zit er nu op aan geheugen

AIDA32 (c) 1995-2004 Tamas Miklos ]---------------------------------------------------------------------------

Versie AIDA32 v3.93
Auteur tamas.miklos@aida32.hu
Homepage http://www.aida32.hu
Rapporttype Snelrapport
Computer JOHAN-PC
Maker Johan
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium Home Edition 6.1.7601
Datum 2012-01-27
Tijd 17:11

--------[ Geheugen ]----------------------------------------------------------------------------------------------------

Fysiek geheugen:
Totaal 958 MB
Gebruikt 582 MB
Vrij 375 MB
Percentage 61 %

Wisselbestandgrootte:
Totaal 2030 MB
Gebruikt 1271 MB
Vrij 758 MB
Percentage 63 %

Virtueel Geheugen:
Totaal 2989 MB
Gebruikt 1854 MB
Vrij 1134 MB
Percentage 62 %

Johan1276

Niet de moeite waard om 64 bit te installeren, pas nuttig bij een totaal aan geheugen van 3.25GB of meer. Gewoon zo laten.

Vista is sowieso zwaarder als Windows 7, dat terzijde.

Hallo, ik heb een vraag en heb nu Windows 7 met 32 bit geïnstalleerd, maar kan ik deze met de DVD 64 bit ?, als dat gaat gaan dan ook al mijn programma's over net zoals bij het overzetten van Vista naar 7.
johan1276

Van 32 naar 64 word een schone installatie helaas.

Je kan overigens checken via de upgrade advisor of je systeem geschikt is voor 64 bit.

Meeste computers uit het " vista tijdperk " zouden het best aankunnen, in tegenstelling tot wat eerder is gesuggereerd. Echter is het altijd goed om voor de zekerheid even te testen.

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar als je van VISTA naar Windows 7 gaat met het gekochte pakket kan je zo over zetten en blijft alles er in, ik dacht dan dat je zo met de 64Bit CD alles blijft zoals het was, en nu nog een andere vraag, ik kwam met Aida 32 tegen bij de computer deze melding tegen : Waarschuwing De juistheid van de DMI data kan niet worden gegarandeerd : wat is dit en wat ik daar aan doen.
johan1276

Je kunt enkel upgrade van Vista naar Windows 7, van 32BIT naar 32BIT of van 64BIT naar 64BIT. Upgraden van 32BIT naar 64BIT, betekend een schone installatie. Persoonlijk zou ik dat zo ie zo doen.

Aida32 is al redelijk oud, wat betreft de melding komt op het volgende neer;
Heeft er mee te maken dat niet alle gegevens van je moederobrd goed uitgelezen kunnen worden.

Bedankt voor deze snelle reactie, maar wat is het advies overstappen of zo laten, hij zal wel sneller worden met 64Bit, maar wat is wijsheid.
johan1276

Hij zal niet sneller worden met 64bit.... alleen maar langzamer. Je hebt er niks aan met dit aantal geheugen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan