32 bit naar 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

computers1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2015
hallo,

ik heb een 32 bit windows 7 besturingsstysteem.
ik heb een spel dat alleen op 64 bit werkt.
hoe kan ik tog dit spel spelen? kan ik mijn windows upgraden naar 64 bit? of is er een andere mogelijkheid?

alvast bedankt

Ga eerst eens kijken of je hardware geschikt is voor een 64-bit besturingssysteem.

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Je kan ook even je hardware melden deze kan je eventueel met deze vinden.

Je kunt niet upgraden van 32 bits naar 64 bits, dan zal je Windows opnieuw moeten installeren. Maar zoals gezegd: vertel eens welke hardware je hebt, misschien is je pc wel niet geschikt voor een 64 bits omgeving.

Hoe groot achten we de kans dat 64 bit niet zou draaien, als zijn systeem nu win 7 32 aankan.
Oa vrijwel alle cpu's die de afgelopen 10 jaar zijn uitgekomen zijn 64 bit compatible.
Je zou kunnen overwegen ipv een hele nieuwe install te kiezen kunnen gaan voor een dualboot als je 64bit enkel gebruikt voor dat spel.
Scheelt je een hoop werk om dan ook al je andere applicaties enz. te herinstalleren, waarbij de kans bestaat dat die niet lekker werken onder 64bit.
Verder ben je enorm afhankelijk wat betreft de beschikbaarheid van 64bit drivers, dus dat kan je beter eerst controleren.

Gezien het aantal mensen die een XP-systeem geupgrade hebben naar Win7 acht ik de kans reëel dat het systeem geen 64-bits OS aan kan.

dit zit er in mijn computer:
Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 32-bit SP1
Processor
AMD Athlon 64 X2 4200+ 49 °C
Brisbane 65nm Technologie
RAM
3,00GB Single-Kanaal DDR2 @ 368MHz (5-5-5-18)
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. M2N68 Plus (AM2) 34 °C
Grafisch
L365 (1024x768@60Hz)
512MBATI AMD Radeon HD 5670 (Sapphire/PCPartner) 24 °C
Opslag
153GB Hitachi HDS721616PLA SCSI Disk Device (SATA) 27 °C
Optische schijven
Geen optische schijven gedetecteerd
Geluid
High Definition Audio-apparaat

- de game is DCS, een (denk ik) redelijk zwaar spel. maar omdat mijn videokaart wel goed is wou ik het eens proberen.

bedankt voor de reacties

Laatst bewerkt:
Gezien het aantal mensen die een XP-systeem geupgrade hebben naar Win7 acht ik de kans reëel dat het systeem geen 64-bits OS aan kan.
De TS heeft niet gesproken over een upgrade van xp naar 7, weet ook niet waar je die info vandaan haalt. Ook in de begin tijdperk van xp bestonden er al 64bit structuren zowel hardware als software.

Terugkomend op de vraag van de TS, het systeem is geschikt voor 64bit windows. Echter zal je er wat betreft geheugen niet echt mee opschieten.

Laatst bewerkt:
Ok, die pc kan 64-bits trekken. Of dat ie het spel fatsoenlijk kan trekken weet ik niet, je zal misschien net aan het minimum voldoen.

hoe?

hoe kan ik upgraden? moet ik dan gelijk nieuwe windows eropzetten of kan ik 'gewoon' zo upgraden zonder windows te herinstalleren.
ik heb ook gelezen dat er progamma's zijn die dat kunnen, snapte niet echt wat dat allemaal inhoud.. iemand enig idee?
vroeger zat hier windows XP op en laatst is deze geupgrated naar windows 7 (heb dit niet zelf gedaan, snap niet hoe t werkt).

bedankt voor de reacties

Je zal Windows opnieuw moeten installeren, je kan niet upgraden van 32 naar 64 bit.

bedankt

bedankt!
zie t nu pas haha, echt bedankt dat u voor me hebt gekeken.
wist niet dat t via het spel mogelijk was :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan