32 bit of 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

NavadeHo

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Wat is het verschil tussen 32 bit en 64 bit.
Ik had al wel gelezen dat het maximum dat Windows Vista editions van 32 bit max. 3GB gebruiken en windows vista ultimate 64 bit iets van 128GB werkgeheugen max.
Maar ik snap niet wat dan de verschillen en verbeteringen dan zijn, want bijv. bij Paradigit verkopen ze 64bit processoren maar verkopen ze die systemen met 32 bit vista besturingssystemen.

NavadeHo

Laatst bewerkt:
waarom zet je dit bij processor / koeling, Wat heeft dit met PROCESSOREN en KOELING te maken ?????

@Arno; Het lijkt me dat deze vraag ook met processoren te maken heeft. Het heeft al helemaal geen zin om te gaan schreeuwen. Een simpele mail naar de moderator helpt ook met verplaatsen.

Voor meer informatie over de keuze tussen 32 of 64 bits kan je een op deze links kijken.

Met 32 bits kan je 2^32 geheugenadressen aan. Als je dat in Excel gooit dan zie je dat je 4294967296 (4G) adressen aan kan. Een deel ligt vast voor andere zaken dan het operating system en een praktische grens is dan 3 Gb. Met 64 bits kan je theoretisch 18.446.744.073.709.600.000 adressen aan. Genoeg ruimte dus in de toekomst.

Ron

waarom zet je dit bij processor / koeling, Wat heeft dit met PROCESSOREN en KOELING te maken ?????

Omdat ik met de informatie die jullie mij zouden kunnen aanbieden, de keuze zou kunnen maken tussen een 32 bit of 64 bit processor misschien?

NavadeHo

Nog een vraag:
Als ik een PC met een 64bit processor en een 32bit vista erop koop, kan ik deze dan later nog naar de 64bit versie upgraden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan