32 bit of 64 bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

freewilly1

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Hallo, heb nu de 32 bit versie van win7, wat is het verschil met de 64 bit versie?

64 bit is die:
1: sneller?
2: meer geheugen nodig?(momenteel 4gb)
3: meer problemen met compatibele software?
4: aan te raden om 64 bit te installeren?

als je een 64 bit cpu hebt is het aan te raden een 64 bit versie te installeren.
maar als je al een w7 32 bit versie hebt en je wil geen ram toevoegen 32 bit ondersteund maar 4 gb is dit niet nodig om te veranderen

Hallo,

64 bits, kan 4GB of meer

32 bits, kan maar tot maximaal 3,25GB

Misschien dat je even wilt kijken of je processor 64 bits ondersteund

Wanneer je gebruik gaat maken van verouderde software is het advies om 32-bits(x86) te installeren, anders kan de 64-bits(x64) worden geinstalleert. Bij x64 wordt de volledige capaciteit van het werkgeheugen benut.

1: Niet specifiek maar als je bijv. 8 gig ram hebt dan is het aanbevolen om 64 bit te nemen aangezien 32 bit maar tot max 3.5 gig ram (afhankelijk van het os) ondersteund.
2: Nee niet meer geheugen nodig het kan echter wel meer geheugen benutten
3: nee dit geeft juist minder problemen. (64 bit kan zowel 64 bit als 32 bit vice versa niet)
4: mits je maar als 4gb ram geheugen hebt en je processor het ondersteund. JA!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie,
Ben dus van plan 4 gb bij te plaatsen, dan dus 8 in totaal en dan 64 bit versie op te plaatsen, heb beide versies bij mijn computer gekregen, kan dus kiezen, maar heb toen ik de computer kocht zo een 3 of 4 jaar terug heb ik de 32 bit versie erop gezet, had toen nog wat oude randapparatuur, printer, scanner en was bang dat ik die toen niet meer aan de praat ging krijgen.

Zoals W4RH34D ook al aangaf: Je processor moet wel x64-bit ondersteunen, anders gaat 64-bits niet werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan