32-bit of 64bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrykvdmeulen

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo,

Ik gebruik windows 7 32 bit.
Ik ben van plan om naar 64-bit over te gaan omdat het mij veel sneller lijkt.
Is het echt sneller dan 32-bit?

Mijn system: Windows 7 ultimate
AMD Phenom 9500 2,2Ghz
3GB of ram
Nvida 9500Gt

Kan iemand mij helpen?

64 bits is ietsje sneller, maar niet zoveel sneller dat je het in de praktijk merkt.
Zeker niet omdat je maar 3Gb intern geheugen gebruikt, daar kan de 32 bits versie prima mee omgaan.
Ik zou het in jou geval dus lekker laten zoals het is

Hallo

Ik zelf zou zeker voor de 64BIT gaan dat is sneller.
Aangezien je pc specs zou je de 64BIT makkelijk kunnen draaien

!! Let wel op voor een 64BIT heb je wel een schone instalattie nodig !!

ik ben het er niet helemaal mee eens dat een 64 bit os sneller is. het heeft ook zeker met je hardware te maken, en in dit geval als er maar 3gb in zit heeft het naar mijn mening ook niet veel nut om op een 64 bit os te werken. punt b als je software hebt die alleen maar in 32 bit kan draaien maar heb je draaien in 64 kan dat zelfs nog langzamer werken ook. dus een 32 bit os samen werkend met een 32 bit moet in de praktijk btr zijn, moet wel zeggen mijzelf is het verschil me nog niet echt opgevallen. komt ook omdat ik saar nooit tests in heb gedaan. dus naar mening in jou geval zou een 32 bit besturing voldoende zijn.

Delta Hawk

Quad core prossersor Weet bijna zeker dat die beter op weg kan met 64 BIT

het zou idd met 64 beter met een Quad cpu moeten werken. Maar hangt ook weer helemaal af van de software zelf af of die dat wel ondersteunt. Maar als je inderdaad weer naar de cpu vlak kijkt dan ja ben ik het althans met je eens. maar weet niet in praktijk of het veel uitmaakt (meer). Met xp wel maar vista/windows 7 gaat zo-ie-zo al beter om met de hardware.

@Appelfaq,

Dat is geen reden, zoals aangegeven heeft ook andere hardware invloed op de prestaties met een 64BIT besturingssysteem.

Maar jij heb ook zeker gelijk
3 Gb is niet nodig voor 64bit
kan ook met 32bitt

dus mijn mening laat gewoon je windows 7 32 bit os draaien zoals het is en zeker niet veranderen..

@Crash

Ja je hebt gelijk.. maar ook een proccesor heeft daar invloed op zelf een videokaart , ram, hardeschijf.

ik draai ook nog 32bit
op

2.8 ghz AMD X3 phenom
gts 250 1 Gb video kaart
2 TB harddisk
4 GB RAM

Kan makkelijk !! :thumb:

Laatst bewerkt:
Idd, Patryk draai 32BIT / 64BIT heeft geen verschill bij jou

The end :thumb:

Laatst bewerkt:
Status